Universal & Halloween Horror Nights deel 2

11 oktober 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag beginnen we in het 2e park van universal, Island of Adventures. Dit park is meer gericht op avonturen films en heeft onder andere een King Kong ride, Jurassic Park waterride en natuurlijk ook weer een Harry Potter gedeelte. Aangezien in de ochtend al goed warm is doen we lekker rustig aan en koelen we regelmatig af in de airco. De eerste attractie is Cat in the Head, geweldig vermakelijk met alle rijmpjes. Onze volgende stop in Harry Potter en het kasteel uit de films, Zweinstein. Ook in dit gedeelte is een attractie van Harry Potter, je vliegt namelijk mee door en over Zweinstein, het betoverde bos en het zwerkbal veld. Super cool! Voor degene die hier niets van snappen, kijk de films of lees de boeken! Zeker een aanrader.

Meer Harry Potter

Dan is het tijd om een gokje te wagen en de Jurassic Park ride te doen, als je pech hebt kom je hier zeikes nat uit. Wij hebben geluk en meer dan een paar spatjes zijn het niet. Ondertussen is het goed warm dus snel weer de airco in, King Kong is next, deze 3D ride is geweldig en neemt je mee op expeditie. Ondertussen hebben we honger gekregen en betrekt het een beetje. Dit betekend grote kans op een hoosbui, dus we gaan maar lunchen/dineren bij CowFish een sushi/burger restaurant. We zijn precies op tijd binnen.

Dino hunting

Na een lekkere maaltijd gaan we met de zweinstein express naar het andere park zodat we daar op tijd zijn voor Halloween Horror Nights. In de trein ervaar je de reis van Zweinstein naar KingsCross, super leuk! We hebben nog even tijd dus maken gebruik van de korte wachtrij bij the Mummy en daarna lekker de Horror Make Up show in de airco, dan is het tijd om in de hitte te wachten op Halloween Horror Nights.

Vanavond beginnen we met Poltergeist, dit schijnt het beste huis te zijn. En ja hoor dit is geweldig en de schrik zit er goed in. Aangezien Marijke wat angstiger is aangelegd mag ze ook huis 2 kiezen, dat wordt Slaughter Sinema! Goede keus want dit is een geweldig huis maar ze moeten Marijke wel hebben. Daarna mag ik gelukkig even bijkomen terwijl Marcel Dead Exposure doet. Aangezien de wachttijd voor Blumhouse slechts 5 minuten is pakken we die ook mee. Marcel besluit voor de drukte nog een huis te doen Carnival Graveyard.

Dan zijn de wachttijden voor de huizen opgelopen tot minimaal een uur. Tijd voor wat ander vermaak in de scarezones en attracties. We gaan naar Harry Potter world en ontsnappen uit de bank en rijden mee met transformers door Chicago. Nu is het tijd voor typisch Halloween Horror Night eten. We delen een portie pizzafries een combinatie van pizza en frietjes. Een aparte maar lekkere combi en een triple decker, een toetje gebaseerd op Stranger Things.

The triple decker

We wandelen nog een keer door de scarezones en bekijken Chucky mensen belachelijk maakt. Moe maar voldaan gaan we naar ons hotel.

1. Els:
    13 oktober 2018
    Marcel, jouw grijns wordt alsmaar groter! Time of tour life, niet dan?
  2. Rik:
    15 oktober 2018