Horror shoppen

12 oktober 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Wij werden vanochtend voor de wekker wakker. Niet dat wij deze hadden gezet maar rond 8:45 zaten wij aan het ontbijt. Dit beginnen wij eens niet in Universal. Wij bezoeken vandaag de Orlando Premium Outlets. De naam zegt het eigenlijk al. Een hoop outlet winkels bij elkaar.

Marijke had nog nieuwe schoenen nodig omdat haar Lava, Strand, Zeewater en Modder Nikes bijna uit elkaar vallen. Na een aantal klerewinkels (lees kledingwinkels) komen wij aan bij de Nike store. En yes! Ze heeft een goede vervangers gevonden voor haar oude Nikes die alles wel hebben meegemaakt in Australië, IJsland en Amerika.

Toen was het tijd om de auto vol te gooien en terug te rijden naar het hotel. Morgen wacht er namelijk weer een roadtrip. Maar daar morgen meer over.

Na de lunch zijn wij weer richting Universal gegaan. Vanavond is het weer Halloween Horror Nights namelijk. Maar voordat het zover is hebben wij nog een aantal attracties gedaan. Wij zijn begonnen met Shrek 4D. Kort samengevat een 3D film met bewegende stoelen met wind en water. Erg vermakelijk maar de 3D effecten waren niet meer van deze tijd. Het was best druk in het park dus de wachttijden waren ook gigantisch hoog. Behalve bij ET dat was een walk through. Dus ET het is. Het was ook nog eens gigantisch warm vandaag en geen wolkje aan de lucht. Dus wij mogen totaal niet klagen. Gewoon af en toe een winkeltje of restaurant opzoeken om af te koelen. Er is nog tijd voor 1 attractie. Men in Black is 5 minuten dus hoppa even de personal highscore verbeteren.

Rond 16:30 was het weer tijd om de stay and scream area op te zoeken. Om zo eerder bij de huizen te zijn dan het klootjesvolk. Wij willen namelijk beginnen met het populairste en meest bezochte huis. Stranger Things! Het duurde even maar eenmaal door het huis viel hij wel tegen. De serie is leuk maar het was  meer van hetzelfde steeds. Al waren de sets wel fantastisch aangekleed. Hij was niet eng genoeg helaas.

Trick or Treat

Het was nog vrij rustig die avond. De Amerikanen waren zich thuis aan het indrinken. Daar hebben wij goed gebruik van gemaakt. De wachttijden voor de huizen waren namelijk heel laag. Poltergeist, Scary Tales, Carnival Graveyard, Seed of Extinction, Trick ‘r Treat en Dead Exposure werden allemaal binnen ander half uur doorlopen. Als dat geen nieuw record is dan weet ik het ook niet meer.

Vamp 85

Omdat het zo rustig was hebben nog een aantal attracties kunnen doen zoals Men in Black. En ja hoor Marijke heeft dit keer gewonnen met het neerschieten van aliens. Hoe later de avond, hoe drukker het werd. Het is een uitgaansavond voor de Amerikanen en dat was goed te merken.

Chucky toys go crazy

Morgen staat een dagje Tampa op het programma en als kers op de taart een sportwedstrijd. Maar daar morgen meer over.