Universal & Halloween Horror Nights deel 1

10 oktober 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Wij werden vanochtend van de regen wakker. Hurricane Michael kwam namelijk langs de kust van Florida heen razen. Wij verbleven in Sarasota ongeveer twee uur rijden van Orlando af. Onze verblijfplaats voor de komende dagen. Na het ontbijt hebben wij onze spullen gepakt en zijn gaan rijden. In het begin hadden wij nog prima weer.

Maar rondom Tampa veranderde het weer ineens en reden wij door een complete wolkbreuk heen. Door de stuurvrouwskunsten van Marijke hebben wij Hurricane Michael overleefd. Dat is ook het enige wat wij hebben meegekregen van Hurricane Michael. Later op het nieuws zagen wij de rest van de ravage dat het had aangericht. Wij waren rond een uur of 11 bij het hotel in Orlando. Wij hebben de auto uitgeladen, de boodschappen in de koelkast gelegd en ons klaar gemaakt voor een middag Universal Studios en Halloween Horror Nights.

Universal we made it

Voor de mensen die niet weten wat Universal Studios is: Het is een groot Attractie park. Het park is vernoemd naar de filmmaatschappij Universal Studios. De attracties en optredens zijn gebaseerd op verschillende films en televisieprogramma's, waaronder The Mummy, Men in Black, Harry Potter, Jurassic Park, King Kong, The Simpsons, Shrek en Despicable Me.

Rondom Halloween wordt het park omgetoverd tot Horror evenement. Er zijn in totaal 10 huizen en 5 scarezone. Huizen en scarewattes???? In het park, dat in avond prachtig en spooky verlicht is, hebben ze bepaalde zones dat gebaseerd is op een bepaald thema of film. Dit jaar zijn de scarezones: The revenge of Chucky. Jaja, de moordlustige pop is zelf ook aanwezig en maakt de rondlopende bezoekers belachelijk. En andere topper is Killer Clowns of Outer Space. Een leuke klassieker uit de jaren 80 over clowns die de mensheid willen uitroeien. Dan heeft Universal nog 3 scarezones die ze zelf verzonnen heeft. Twisted Traditions: pompoenen die de wereld over willen nemen. Vamp ‘85. Vampieren die de straten van New York onveilig maken rondom nieuwjaar met bekende overleden popsterren als vampieren. En als laatste the Harvast. Een soort photo-opp van de beste huizen.

Halloween Horror Nights

Over de huizen gesproken welke huizen zijn er dan allemaal?? Ze hebben 5 huizen die gebaseerd zijn op echte films of series. En 5 huizen die door Universal Studios Florida zelf verzonnen bedacht zijn. Ik zal eerst de bekende huizen met jullie doornemen. Stranger Things, gebaseerd op de Netflix serie. Poltergeist, Blumhouse (combinatie van de films Happy Death Day en The First Purge) Halloween 4. Michael Myers is terug. En de film Trick or Treat. De andere huizen zijn: Dead Exposure: Patient Zero (Parijs wordt belaagd door zombies), Carnival Graveyard (verlaten kermisattracties komen langzaam weer tot leven), Scarytales: Deadly ever after (sprookjesverhalen met een twist), Seeds of Extinction (Planten hebben de wereld overgenomen) en mijn favoriet Slaughter Sinema (Bioscoop vol B-horror films waarvan je steeds een scène van te zien krijgt.)

Om 18:00 gaat Halloween Horror Nights van start. Wij hebben een half uur voorsprong omdat wij al dagkaartje hebben voor het park. Het eerst huis dat wij bezoeken is Scary Tales, daarna zijn wij naar Trick ‘r Treat gelopen. Marcel heeft daarna Slaught Sinema en Seeds of Extinction gedaan. De huizen zien er prachtig uit maar er is 1 nadeel. Het is zoooooo druk en hoe later op de avond hoe langer je moet wachten om een huis binnen te komen. Voor Stranger Things was er een wachttijd van 2 uur. Voor een huis waar je na twee a drie minuten weer doorheen bent.

Haunted Church @ Halloween Horror Nights

Wij hebben die avond enkele attracties gedaan en zijn door elke scarezone heen gewandeld. Rond een uur of tien was het mooi geweest en zijn wij met het bootje richting hotel gegaan. Een mooie dag. Morgen staat er weer een dagje Universal op het programma. Maar nu is het tijd voor het andere park van Universal.

1. Gerrit:
    12 oktober 2018
    pfffffffffff heftig zeg maar goed dat jullie de echte horror van die orkaan hebben gemist, maar voor de rest gaat het jullie gelukkig voor de wind.... :-)