Dag 20 Fishjes kijken

13 oktober 2022 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Vandaag is onze laatste volle dag in Amerika. Wij stonden daarom ook lekker op tijd op. Hebben weet typische Amerikaans ontbeten en zijn toen richting centrum gelopen.

Door al het hoogbouw door kom je uit in het Olympic Park. Het olympisch park van 1996. In 1996 werden de olympische spelen gehouden hier in Atlanta. De ringen en het park is wat er van overgebleven is.

E6C8FA91-10BC-4AE2-B2F2-499986B63B87

Vandaag bezochten wij een van de mooiste aquaria van de wereld. Georgia Aquarium. Wij waren er rond 10:00 al.

Toen was het nog lekker rustig. Wij begonnen met de Predators of the Sea. Sharks! Zij hebben hier speciale soorten haaien die je niet vaak in dierentuinen en aquaria ziet. Zo hebben ze een grote hamerhaai, zand tijgerhaaien en een grote tijgerhaai.

48B6A0AF-47A8-48CC-A4DC-31D1814CCBB8Om 10:45 begon onze behind the scenes tour. Een kijkje achter de schermen van die aquarium. Eerst lieten ze zien waar ze de soorten vissen kweken. Toen liepen wij richting een gigantisch zwembad. Dit was het gigantische basin waar de walvishaaien en mantaroggen in zwommen. Wat een beesten niet normaal. Ze waren de vissen net aan het voeren. Zeer interessant en wat gaaf om deze beesten in het echt eens te zien. En van zo dichtbij en niet van achter glas. 0B2E3AFB-D1B3-43BB-A5C4-8BA1FFADEE93

Toen liepen wij naar een het tropische aquarium. Hier lieten ze zien hoe het water gefilterd word en hoe de koralen gekwekt en onderhouden worden.

91E4F7AA-5FCE-4B2F-B6DF-D2A1DE3E2BB0

De tour was super gaaf en een must see als je hier bent.

Toen was het tijd om de rest van het aquarium te bezoeken. Ze hebben het aquarium opgedeeld in verschillende gebieden.  Vissen die voorkomen in rivieren, tropische en koude gebieden. Ze hebben ook andere dieren dan vissen en zoogdieren. Zoals pinguïns, papegaaiduikers, zeeotters en alligators.

375392C7-84CB-4F77-BAEC-19B781ABD7E2

Maar het meest indrukwekkend is toch wel de walvishaaien die hebben. Gigantische vissen van wel 10 meter lang.

D8CFE9FA-A295-4BF6-8CBD-D5C8C63E826F

E9D79802-ED8C-4229-A973-CD9F1A7F753F

Ze hebben er ook een dolfijnenshow en zeeleeuwen show. Wij hebben er bijna een hele dag rond gelopen. Je kijkt je ogen uit en het is allemaal prachtig opgezet.

688783C7-FD04-4979-A677-6AD19BAB7143

Na het aquarium zijn wij via het olympisch park naar het CNN gebouw gelopen. Hier staat namelijk het hoofdkantoor van een van de grootste nieuwszender van de wereld. Het was wel even leuk om binnen te kijken.

137274FF-3011-42FE-B835-440FD4ACBCAC

Toen was het tijd om te gaan eten en het hotel weer op te zoeken. De laatste avond al weer in Amerika. Morgen staat er nog wel wat leuks op het programma. Maar morgenavond vliegen wij helaas al weer terug naar huis toe. Tot morgen!