Dag 21 - Last day in USA

15 oktober 2022 - Atlanta International Airport (hartsfield Jackson), Georgia, Verenigde Staten

Vandaag is onze laatste dag in de USA. echter vliegen we pas vanavond/vannacht dus nog een hele dag in Atlanta!

We beginnen met een wandeling naar het Martin Luther King National Historical Park, dit ligt op ca. 20 minuten wandelen van ons hotel. Hier vind je een visitors center, het graf van Martin Luther King, zijn geboorte huis, de baptist kerk waar de familie King predicte en Fire House no 6, het eerste Fire House waar ook donkere Amerikanen welkom waren als brandweerman. We beginnen bij het bezoekers centrum en kunnen om 11 uur mee met de gratis tour door het geboorte huis, dus dat doen we. Dit betekend dat we uurtje hebben om het park te bekijken en naar bekendste uitkijkpunt van Atlanta te lopen.

628E3C0F-A543-4119-88B1-3F8C73E18FA0

We besluiten eerst naar het uitkijkpunt te lopen dat is een brug over de snelweg met uitzicht op downtown. Deze brug is ook gebruikt als basis voor de poster van the Walking Dead seizoen 1.

Daarna bekijken we het museum en het graf van Dr. King en dan is het tijd om zijn huis te gaan bekijken. Het huis is eigendom van de National Park service echter alle meubels zijn eigendom van de King familie. In het huis staan ca 40% originele meubelen en andere spullen, de rest is later terug gekocht om het zo in eer te herstellen.

0F855255-5271-411F-965B-E06324424026

De Park Service heeft het huis maar ook alle huizen in hetzelfde blok, de brandweerkazerne en de kerk in eigendom. De huizen worden verhuurd aan de bewoners en gaan over in de familie. De huur is nog steeds identiek aan de jaren 80.

02EE7529-0335-41BC-B96C-FB9B28956CA1

De ranger die ons rondleid vertelt geweldig het verhaal en maakt ons heel duidelijk dat het een gewone familie was en gewone jongen. Dit bezoek ronde het verhaal af voor ons.

Hierna wandelen we terug naar downtown en lunchen we bij CNN alvorens we naar de world of Coca Cola gaan. Hier ervaar je het geheim van Coca Cola en hun wereldwijde succes. Daarnaast kun je meer dan 100 verschillende smaken Coca Cola producten proeven.

853738D7-2502-4B76-B90C-2CDEFBB1A371

Na deze tour is het tijd om onze koffers op te halen bij het hotel en de Marta te nemen naar het vliegveld. Helaas is onze vakantie alweer ten  einde.

We gaan nu nagenieten van deze avonturen en alvast dromen over nieuwe avonturen.

1. Willem Tesselaar:
    15 oktober 2022
    Een mooie vakantie, mooie verhalen en foto’s.
    Met genoegen gevolgd.
  2. Carina:
    15 oktober 2022
    Ik sluit mij helemaal aan bij de reactie van Wim.
  3. Jacqueline. Kox-Robat:
    27 december 2022
    Genoten van de verhalen ende foto's
    Ik heb wel wat tips eruit kunnen halen voor onze komende reis