Dag 17 Swamp & Casino Resort

10 oktober 2022 - Biloxi, Mississippi, Verenigde Staten

Vandaag verlaten we New Orleans echter niet voor we een swamp tour hebben gedaan. Op ca. 30 minuten rijden van onze B&B vind je Jean Lafitte, een swamp gebied van ca 48 hectare grenzend aan de Mississippi. Wij hebben besloten een swap tour met een platte boot te doen.

828DE79B-E1AE-4C64-83B7-506DB4B0616C

Om 10 uur varen we de moerasgebieden van zuidelijk Amerika in. Hier leven o.a. Alligators, diverse soorten vogels, vissen en slangen. Direct bij vertrek zien we onze eerste alligator. De kapitein en tevens tourguide ligt uit dat alligators territoriaal zijn en daardoor dus eenvoudig op dezelfde plek gevonden kunnen worden. We zien diverse grote en kleine alligators maar ook een blauwe reiger en witte reiger en vissen. Gelukkig voor Marijke geen slangen. Na 1,5 uur varen zijn we terug en wat ligt daar in het gras aan de waterkant, een alligator. Ze komen dus best dichtbij.

1FD45F48-7631-4CF4-87F3-223E1CBF2D25B6CE4CE5-A5FB-4DAD-9731-F8AAC5DD7D649C3F62D8-A980-4B26-90E6-38F8C6D89EAF

Nu is het tijd om via New Orleans naar onze volgende bestemming te rijden, Biloxi. Biloxi is een klein stadje aan de Golf van Mexico en heeft veel casino hotels. We gaan even 1,5 dag bijkomen van alle indrukken van de afgelopen 2 weken. We hebben gekozen voor het Hard Rock Hotel en Casino. Dit hotel heeft een eigen casino, diverse restaurants en zwembad. Heerlijk om dus even 1,5 dag te relaxen en genieten voor we de laatste stop van onze rondreis aan doen.

2A181AD8-A912-49EF-9C56-3CAB18F4E00C653A231B-B297-4D38-BDE4-124D3D6B5CA8

Na inchecken kijken we rond, genieten van de zonsondergang boven de golf van Mexico, eten we wat bij het Hard Rock Café en kunnen het niet laten om ook even een gokje te wagen in het Casino.

We relaxen lekker met drankje. Morgen gaan we ook lekker relaxen en wellicht even shoppen. Woensdag vervolgen we onze weg weer voor laatste roadtrip en avonturen in de laatste stad die we aan doen

1. Inge:
    11 oktober 2022
    Wat een mooie plek om even te relaxen.
    Geniet er nog even van.
  2. Carina:
    11 oktober 2022
    Gatsie die krokodil brrrr, maar natuurlijk wel bijzonder dat je ze zo ziet