Dag 16 Garden District en Mississippi River

9 oktober 2022 - New Orleans, Verenigde Staten

Vandaag onze laatste volle dag in New Orleans. Na weer een heerlijk ontbijt gaan wij weer met de streetcar richting het centrum. Maar nu stappen wij iets eerder uit dan normaal. Wij stappen in de garden district. Hier staan vanochtend om 10:00 een walking tour op het programma.

Wij waren de enige deelnemers van de wandeltour. Dus dat was wel relaxed. Onze gids nam ons mee door de wijk heen. De huizen hier zijn niet goedkoop. De huisprijzen verschillen tussen de 8 ton en 18 miljoen. Het is dus niet goedkoop wonen in deze wijk. Een aantal bekende acteurs en actrices hebben een huis in deze wijk. Zo kwamen wij langs het huis van Sandra Bullock, John Goodman en Nicolas Cage. Sandra en Nicolas zijn er meestal maar een paar weken per jaar. Wanneer het Madi Gras is. John Goodman woont hier wel vertelde de gids. In deze wijk woonde ook schrijfster Anne Rice. Zij is bekend van Interview with the Vampire. Het verhaal speelt zich ook af in New Orleans. Verder kwamen wij langs een van de begraafplaatsen van New Orleans. Lafayette No.1.

E199B08A-B8A1-4B33-AF31-FA7A789186ED

Deze begraafplaats is ook vrij bekend omdat hij regelmatig gefilmd wordt. Hier begrafen zij de mensen iets anders. Omdat hier weinig ruimte is leggen ze de mensen boven op elkaar. Elke tombe bevat ongeveer 80 mensen. En door de warmte in de stad vergaan de mensen sneller en zakken ze automatisch naar beneden en kan de volgende er weer ingezet worden. En de reden waarom deze begraafplaatsen niet toegankelijk meer zijn is omdat zwervers een plek zoeken om te slapen. Een van die zwervers heeft een van de graven leeggehaald met wel 80 lichamen en is hier zelf in gaan liggen.

Hij liet ons de wijk zien en de verschillende soorten huizen. Zeer interessant en goede opvulling van de ochtend.

9BFC01AF-C46D-4AE9-8228-AF2EAFFDE76A 757A5121-0E24-4C3B-9172-8BE9BF6FD0C5

Na de wandeltour pakken weer de streetcar richting het centrum. Het zou daar relatief rustig moeten zijn omdat de Saints thuis spelen tegen de Seahawks. Voor de kenners dat is NFL. American Football voor de niet kenners.

Eenmaal uitgestapt op Canal street lopen wij richting de waterkant. Daar ligt namelijk onze volgende tour te wachten. Wij gaan vanmiddag met een old school radarboot over de Mississippi varen.

Maar onderweg komt Marijke nog een Distillery tegen. Namelijk de Sazerac House. Zijn zijn de grondleggers van de huidige cocktails. En een klant van Creamy Creation. Een gratis tour en proeven, wie wil dat nu niet.

9760CF55-AF4E-496A-9367-0DA67780EC00

Om 14:00 begon onze tour over de Mississippi. Wij varen met de Creole Queen. Een oldschool radarboot over de Mississippi is een must do als je hier bent.

C04DC794-D23D-4E81-B91F-7257D3849BC8

09F7EFE6-764F-46AA-BDD8-6A474ADD050C

Halverwege de tour stoppen wij bij een nationaal park. Het Chalmette Battlefield. Hier vond The Battle of New Orleans plaats tussen de Engelsen en de Amerikanen. De liefhebbers kunnen googelen op the battle of New Orleans.

D63E7694-4C71-46EA-B996-4ACB202A2EC2

Om 15:30 was het weer tijd om richting New Orleans te varen. Wij zaten heerlijk buiten in de schaduw.

800D6D58-CBD7-44D4-B13F-22479E3F94E2

Rond 16:30 komen wij weer terug aan wal. Wij lopen weer via Canal terug naar de streetcars. Zeggen Bourbon street nog even gedag en rijden voor de laatste keer met de streetcar richting onze B&B.

785779DD-ED2C-46FE-B95A-D74A51851078

In de avond hebben wij bij de buren aan de overkant gegeten. In het zuiden hebben ze nog een andere specialiteit en dat is gefrituurde groene tomaten. Dus wij hebben dat maar eens geprobeerd en het was best lekker. Die Amerikanen frituren echt alles. Alligator stond ook op het menu maar dat hebben dit keer maar overgeslagen. Na het avondeten lopen wij weer rustig naar onze B&B. Onze laatste avond in New Orleans. Morgen weer een nieuw avontuur en nieuwe stad. Tot morgen!

1. Ada:
    10 oktober 2022
    Geweldige verhalen en jeetje, wat maken jullie veel mee zeg en de foto’s zijn ook práchtig en ik kan er wel iets een beeld van vormen. Erg leuk allemaal. Veel plezier !!!