Travelday Forza L'Italia

23 april 2022 - Napels, Italië

Vandaag staat na 2 jaar wachten eindelijk weer eens een vakantie op het programma. De reis gaat dit keer naar Italië.
Wij beginnen onze reis natuurlijk op Schiphol. Om 14:10 zou ons vliegtuig vertrekken richting onze eerste bestemming Napoli (oftewel Napels). Echter gooit daar het KLM personeel roet in het eten. Een staking van het grondpersoneel. Het was al druk vanwege de mei vakantie maar een staking hielp daar zeker niet mee. Grote lange rijen voor de incheckbalies van de vliegtuigmaatschappijen. Gelukkig konden wij onze koffers al bij de P3 parkeerplaats  droppen. Dat heeft ons gered want anders hadden wij 14:10 nooit gered. Eenmaal aangekomen bij Gate D77 stond er al snel dat onze vlucht vertraagd was naar 15:00. Het was te verwachten naar al dat gedoe op Schiphol. Niet veel later staat er dan wij een andere Gate moeten hebben. Gate D63. Dus wij weer in de benen en naar Gate D63. Uiteindelijk was daar eindelijk ons vliegtuig en vlogen wij rond 15:30 richting Italië.

Napels Dag 1 (8)

Na een prima vlucht landen wij om 17:39 op Italiaanse bodem. Wij halen onze koffers en gaan per Taxi richting ons eerste hotel. Ons hotel ligt aan de drukke winkelstraat Via Toledo. Dus in ons beste Italiaans geven wij de taxi chauffeur ons bestemming aan. Maar om daar te komen moest onze Taxi chauffeur voor gevaar voor eigen leven, en ons leven, door de smalle straten van Napels heen rijden. Wat een gekkenhuis is het verkeer in Napels. Auto's, scooters die van links naar rechts over de weg heen scheuren. Binnen ongeveer 30 minuten stonden wij met onze koffers voor het prachtige hotel Napolit'amo Hotel Principe.

Napels Dag 1 (3)

Wat ons verblijf is voor de komende 4 nachten.
Wij droppen de koffers in onze kamers en gaan de stad even in. Wij waren ons hotel nog niet uit als wij een fanfare horen in de verte. Een mini optocht van mensen met religieuze vlaggen en begon te zingen. Geen flauw idee waar dit over ging en wij hebben hier wel even naar staan kijken.

Napels Dag 1 (9)

Wij zijn daarna door de leuke en schilderachtige zijstraatjes van Napels gelopen. En hebben daar die avond daar heerlijk gegeten en vervolgen na onze primi en secundi onze tocht door het uitgaansgebied van Napels.

Napels Dag 1 (1)

Hoop jongeren verzamelen zich in de smalle straatjes. Na een kleine wandeltocht besloten wij terug te keren naar ons hotel. Morgen staat er weer een nieuwe dag op programma.

Buona Serata ci vediamo domani

1. Willem Tesselaar:
    23 april 2022
    Een mooie dag om te beginnen, morgen vroeg op en lekker genieten