Dag 2 Napels - Buiten de gebaande paden

24 april 2022 - Napels, Italië

Vanmorgen werden we wakker in Napels. Na een goed ontbijt met o.a. Lokale zoetigheden waren we klaar voor onze eerste activiteit, een wandeltour door Napels. Deze wandeltour ging niet langs alle toeristische plekjes maar zou ons het Napels van een lokale tourguide laten zien.

De eerste hindernis was het vinden van het ontmoetingspunt. De ingang van een kerk op een van de vele piazza’s. Echter op de piazza zag je de achterkant van de kerk, de ingang was een stukje verder. Uiteindelijk is het goed gekomen en onder het mom van vele verhalen en legendes heeft Rita ons haar Napels laten zien. We hebben de kerk van binnen bekeken, street art gezien, de oude stadsmuur, de poorten, fresco’s en een van de makten buiten de stadsmuur.

F1131D59-B7C1-4D72-8195-CDC6CD73105B

Daarnaast hebben we snowflakes geproefd een typische lokale lekkernij bestaande uit een zoet broodje gevuld met een room van ricotta en melk.

50A115D3-1B96-403A-B038-E1320364D0AE

Na 2,5 uur wandelen was het tijd voor een lunch, heerlijk op een terras op een van de piazza’s met uitzicht op een stukje van de oude stadsmuur.

De middag was gereserveerd voor een bezoek aan Castle St. Elmo, vanaf het de bovenste muur van het kasteel heb je een panoramisch uitzicht over Napels en de zee. Met een kabelbaan kun je omhoog en heerlijk rondlopen op de bovenste verdieping van het kasteel met geweldige uitzichten.

72092D67-9235-446C-AB26-37F1F9E419B1

Na nog wat rond gelopen te hebben was het tijd voor een echte Napolitaanse pizza in een van de vele pizzeria’s.

357B0C91-2D51-40B1-A56F-F6C06B60818B

Daarmee kwam er met een heerlijke huisgemaakte limoncello een einde aan onze eerste dag in Napels.

Morgen brengen we een bezoek aan Pompeii en de Vesuvius.

1. Gerrit:
    25 april 2022
    Ontzetten fijn om te lezen dat jullie zo enorm genieten, dat jullie ook nog eens zo mooi verwoorden opdat wij/ik ook mee mogen genieten, dank hiervoor.