Laatste dag in Kaapstad

4 oktober 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag is onze laatste dag in Kaapstad, vanavond om 23.50 vliegen we terug. We hebben dus nog een hele dag.

We besluiten om hoe dan ook om hoog te gaan met de kabelbaan om de tafelberg te bezoeken. Dus na het ontbijt stappen we op de bus en stappen we uit bij de tafelberg. Het is erg rustig en we worden verwelkomt met een cakeje, 90 jaar kabelbaan. Nu hopen dat het zicht boven goed is want vanaf beneden lijkt het of hij in de berg in de wolken ligt. Eenmaal boven hebben we geluk! Het zicht is prima! We wandelen rond op de top en maken foto’s. Op het moment dat we weg gaan betrekt het en verdwijnt het zicht. Hadden wij even mazzel!

Terug op de bus besluiten we naar de botanische tuinen te gaan. De Kirstenbosch botanische tuinen zijn nummer 7 op de wereldlijst en een must visit als je in Kaapstad bent. Na een wandeling van een uur hebben we rotstuinen, een boomtop brug en heel veel planten en bomen gezien met op de achtergrond de tafelberg. Het is tijd voor een lunch voordat we aan de terugrit via de achterkant van de tafelberg beginnen.

Na de lunch stappen we op de bus, we besluiten het rondje tot aan long street vol te maken zodat we als laatste de gele route door het centrum nog even kunnen meepakken.

Daarna is het tijd om onze spullen op te halen, de auto in te leveren en wat lekkers te gaan eten op de luchthaven. Straks vliegen we naar huis met een heleboel ervaringen, herinneringen en nieuwe energie!

1. Desire:
    4 oktober 2019
    Het was weer een feestje om met jullie mee te mogen lezen. Wat een mooi avontuur/vakantie hebben jullie samen beleeft. Een goede reis terug. Groetjes Desire
  2. Inge:
    4 oktober 2019