Dagje Kaapstad

3 oktober 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Onze biologische wekker ging weer rond 7:00 af. Vandaag staat er weer  een volledige dag Kaapstad op het programma. Wij hebben eerst weer heerlijk ontbeten en hebben de rode lijn bus gepakt richting de Tafelberg. Het zou vandaag helder weer worden dus kans op uitzicht is aanwezig. Echter toen wij eenmaal aankwamen bij de Tafelberg lag de berg in de mist/wolken. Het plan was om hier in ochtend naar boven te gaan maar gezien de weersomstandigheden verplaatsen wij deze trip naar vanmiddag en hopen dan op beter weer. Plan A gaat dus niet door dan maar plan B.   Met de bus verder maar de Waterfront om daar het Aquarium te bezoeken. Het Two Ocean Aquarium. Wij bezoeken het kleine aquarium in ongeveer een uurtje. Het aquarium is niet echt bijzonder maar goed het zat in de prijs inbegrepen. Na het aquarium hadden wij besloten om een Harbour Cruise te doen. Met een bootje krijgen wij een half uur durende tour door de haven van Kaapstad. Onderweg zien wij een aantal zeeleeuwen liggen en zwemmen. Een aantal van deze zeeleeuwen liggen in grote banden. Seals on Wheels! Tijdens de boottocht hoorde wij ineens een knal. Het was 12:00 uur en dan wordt één van de kanonnen afgeschoten boven op de berg. Na de boottocht door de haven zien wij dat de Tafelberg nog steeds in de wolken verborgen is. Dus wij hebben toen besloten de Tafelberg te verschuiven naar morgen. Hopelijk is het dan minder bewolkt. De hop on hop off bus heeft meerdere routes door de stad en om de stad. Wij besluiten dit keer om de blauwe lijn te pakken. Deze route nam ons mee buiten de stad, langs de botanische tuinen van Kirstenbosch en de sloppenwijken van Imizamo Yethu. Wij zijn toen uitstapt bij het strand van Camps Bay. Daar hebben wij een cocktail gedronken bij het Hard Rock Café. Deze was namelijk inbegrepen in onze bus pas dus ja heel vervelend. Wij zijn toen nog even het strand op gelopen en rond 16:00 was het weer tijd om richting Waterfront te gaan. Daar hebben wij ons avond gescoord bij de Food Market. Sushi met vers fruit en Yoghurt als toetje. Rond 18:00 waren wij weer terug in ons hotel. Onze laatste nacht in Afrika. Tot morgen!

1. Inge:
    3 oktober 2019
    nou maar duimen dat morgen de mist weg is.
    En dan is het alweer bijna voorbij. Jammer hoor
    Ik zit s avonds gewoon op jullie verslag te wachten.
    zo gaaf
  2. Karen:
    Leuk hoor!!
  3. Willem Tesselaar:
    3 oktober 2019
    Mooie belevenissen, Truus en ik wensen jullie morgen een fijne dag in Kaapstad en een goede terugreis