13 oktober 2018 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

Zo vandaag even wat anders dan vampieren, clowns en andere monsters. Het is tijd voor een dagje Tampa. Aangezien Tampa maar op 1,5 uur rijden ligt van Orlando hebben we een relaxte ochtend voor we vertrekken.

Onze eerste stop is wederom een Hard Rock bestaande uit Hotel, Casino en Cafe, lees een rokerig hol met rimpelsaurussen. Dus snel shoppen bij hotel en door naar Cafe om te lunchen.

De volgende stop was het Florida Aquarium, het schijnt een van de mooie aquaria te zijn, nou dat viel toch beetje tegen, het was leuk maar niet bijzonder en ook best klein. Maar ach we hadden de tijd gedood voordat we naar de Amalia Arena gingen voor het evenement van vandaag, de ijshockey wedstrijd van Tampa Lightning. Zo bezoeken we steeds meer typisch Amerikaanse sporten, vorig jaar basketbal en voor Marcel American Football (nu is het rijtje compleet). Nu wederom een nieuwe ervaring.

Tampa Bay Lightning

We zijn rond half 6 bij het stadion, op het plein staan kraampjes van sponsoren, een podium met band en heel veel fans. De wedstrijd is volledig uitverkocht. Even voor 6 uur is de opening met cheerleaders en dan mogen we naar binnen. Wat een happening. Iedereen loopt rustig naar binnen, koopt wat te drinken, eten of andere spullen en zoekt rustig zijn/haar plekje. Wij mogen met onze tickets 3e rang gewoon op de eerste rang kijken en fotos maken. Dan maar eens kijken waar wij zitten, das niet slecht.

Ready for the game

Om half 7 komen de spelers op voor de warming up, wederom met veel show en onweer op alle schermen. En wat deze arena ook uniek maakt is een Tesla Coil dat binnen staat. Zo af en toe zetten ze dat ding aan en brengt een prachtig effect met zich mee. Nog even wachten en om 7 uur begint de wedstrijd.

Tampa Bay Lightning

De sfeer zit er goed in, in ons vak. En ja hoor direct scoren ze! Goed begin is het halve werk. Het is een snel spel en al snel staan ze voor met 2-0. En aan het eind van het eerste periode staan ze voor met 3-0. Dit bevorderd de sfeer in het stadion positief. Ze kennen niet zoals in Nederland een uit en thuis gedeelte, het stadion is vooral gevuld met supporters van Tampa Bay Lightning, vanavond ruim 19000. Het is wel wat koud in het stadion ;-).

De tweede periode is minder positief, al snel  scoort de tegen partij en is de stand 3-1. Ondertussen gaan ze ook nog even net elkaar op de vuist, ja dit gebeurt echt.

Let’s go

Aan het eind van de 2e periode is de stand 4-2.

In de rust is er entertainment en kun je rustig een drankje halen dat doen alle Amerikanen. Op naar de derde en laatste periode.

Die begint gelijk goed want Tampa Bay Lightning scoort al snel weer en daar blijft het niet bij, ze scoren deze periode 4 keer waarvan de laatste in de laatste minuut. Hierdoor winnen ze met 8-2. Het was een geweldige ervaring die zeker voor herhaling vatbaar is. Wij rijden terug naar Orlando waar morgen een nat avontuur op de planning staat. Stay tuned!