Vulcano Bay

14 oktober 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag is het tijd voor een nat avontuur. Universal bestaat sinds een aantal jaar uit drie parken. Universal Studios, Island of Adventure en Volcano Bay. En dat laatste park staat vandaag op het programma. Volcano Bay is een gigantisch waterpark vol met glijbanen en zwematttacties.  Wij waren voor de verandering eens vroeg wakker. En na het ontbijt de shuttle gepakt richting Volcano Bay.

Bij de ingang van het park krijg je Tapu Tapu om. Een tapu wattes. Een Tapu Tapu is een soort horloge waarop je gegevens gekoppeld staat. Je kan hiermee je kluisje openen en eten en drinken mee halen. Maar de hoofdreden is dat je hiermee wateratttacties kan bezoeken. Het werkt heel simpel. Bij een attractie tik je met je Tapu Tapu op een paal. En je komt dan in een virtuele wachtrij te staan. Op je Tapu Tapu staat dan hoeveel minuten je moet wachten om deze attractie te doen. Is het zover dan kun je gelijk doorlopen en hoeft je niet in de wachtrij te staan. Top systeem.

Het park is prachtig aangelegd met als middelpunt een gigantisch vulkaan. Uit deze vulkaan stroomt continu water en in de vulkaan zijn allerlei glijbanen aanwezig. Het eerst wat wij gedaan hebben is onze spullen in een kluisje gestopt en het water ingegaan. Het was weer eens lekker warm in Orlando. Toen was het tijd voor wat actie. Wij hebben een aantal glijbanen gedaan waarmee je met een band naar beneden gaat.

Toen hebben wij de Krakatau Aqua Coaster gedaan. Een achtbaan van water. Je gaat in een bootje zitten en gaat via een soort van bobsleebaan naar beneden en boven. Ook was er een leazy river en een fearless river. Vertaald een stroomversnelling. De leazy river was lekker relaxed op een band over het water drijven. Terwijl de fearless river meer van onze categorie was. Zwemvest aan en de stroomversnelling. Daar hebben wij ons zeker een goed uur vermaakt. Wij hebben daarna nog een keer de water achtbaan gedaan en zijn toen weer richting hotel gegaan.

Want het was weer tijd om naar Halloween Horror Nights te gaan. Op internet lazen wij al dat het vanavond uitverkocht was dus de kans is klein dat wij veel huizen konden doen. Wij waren net voor vijf uur in het park dus wij hadden een lichte voorsprong op de rest van de bezoekers die buiten stond te wachten. De hekken gaan open en het gekkenhuis begint weer. Het eerst huis is Poltergeist, gevolgd door Fairy Tales en Carnival Graveyard. Nadat wij dat huis uitkwamen was de drukte al goed zichtbaar. Wij hebben besloten om nog 1 huis te doen. Om het record van Marijke te verbreken. Slaughter Sinema is het geworden. Het was even wachten maar het record voor Marijke is binnen.

Nadat wij dat huis hadden gedaan waren de wachttijden per huis over een uur. Dat vonden wij iets te gek en hebben toen de scarezones uitgebreid bezocht. Rond een uur of 10 was het tijd om het park te verlaten en een drankje te doen bij de Hard Rock. Het was weer een topdag in Orlando. Morgen verlaten wij Orlando voor een dagje. Lees morgen verder naar ons nieuwe avontuur!

1. Inge:
    16 oktober 2018