St. Augustine en Ormond Beach

15 oktober 2018 - St. Augustine, Verenigde Staten

Vandaag gaan wij weer op een roadtrip. Na het ontbijt verlaten wij ons hotel in Orlando en rijden via de I-4 naar het oosten toe. Wij gaan namelijk de oudste stad van Amerika opzoeken. St. Augistine! Al in 1513 zette de Spaanse ontdekkingsreiziger Juan Ponce de León voet aan wal in deze plaats. Na een tal van expedities werd in 1565 St. Augustine gesticht. Deze ontdekking maakt St. Augustine tot de oudste nederzetting van de USA. De historische achtergrond vind je nu nog steeds terug in het hedendaagse straatbeeld. Imposante gebouwen, houten huizen met veranda’s, autovrije straten, een echt fort en paardenkoetsen die je langs alle bezienswaardigheden voeren zijn wat St. Augustine uniek maken. Het 144 blokken grote Historic District is één groot openluchtmuseum.

Oldest City in USA

Wij komen aan en bezoeken eerst het fort Castillo de San Marcos. In ieder geval de buitenkant van het fort in ieder geval. Om de binnen te bekijken moet er natuurlijk weer entree betaald worden. En wij vonden het fort nou niet zo speciaal om deze te bezoeken.

Canons

Castilo  de San Marcos ‘America begins here’, zegt de National Park Service over Castillo de San Marcos. Het stervormige fort werd tussen 1672 en 1756 gebouwd om het Spaanse territorium in Florida en de zeeroutes langs de kust te beschermen. Spanje en Groot-Brittannië vochten er in de zeventiende en achttiende eeuw talloze conflicten uit.

Castillo San Marcos

Wij zijn daarna de stad binnen gelopen. Een zeer toeristisch stadje. Met als middelpunt George Street. In deze straat staat onder ook het oudste houten schoolgebouw van Amerika.

Cathedral in St. Augstine

Verder bestaat deze straat uit souvenirwinkels en restaurants. Wij hebben aan het einde van de straat de kathedraal (lees kerkje) bezocht en zijn toen weer richting de auto gelopen.

Het was een half uurtje rijden naar ons een na laatste hotel van deze trip. Maar eerst nog even een visit halen van de hard rock hotel in Daytona Beach. Na de visit zijn wij naar ons hotel gereden in Ormond Beach.

Het hotel lag perfect. Namelijk pal aan het strand. Wij hebben onze spullen in de kamer gedropt, zwemkleding aan en naar het strand. Wij hebben daar ons de rest van de middag goed vermaakt. Eerst even in zee en dan in het zwembad van het hotel.

Beach Selfie

En dan even relaxed in de ligstoel liggen met uitzicht op zee. Heel vervelend. Rond een uur of 6 was het tijd om te gaan eten. Nog 500 meter van ons hotel was een Stonewood restaurant. Daar hebben top gegeten. Een 3 gangen diner met drank voor 35 dollar per persoon. Een mooie afsluiter van opnieuw een mooie dag. Morgen zoeken wij de snelheid op. Tot morgen!

1. Inge:
    17 oktober 2018