Daytona International Speedway

16 oktober 2018 - Daytona Beach, Florida, Verenigde Staten

Het was mooi wakker worden vanochtend. Met uitzicht op zee. Toen wij richting de ontbijtzaal liepen zagen wij een hoop mensen op het strand. Er lag namelijk een vissersboot op het strand.

Standed Ship

Na het ontbijt hebben wij de spullen opgepakt en zijn toen richting Daytona gereden. Daytona Beach is een waar mekka voor racefans. Het stadje werd vooral bekend door de races die vroeger plaatsvonden op het strand. Aangezien het door de steeds hogere snelheden te gevaarlijk begon te worden, werd in 1959 de Daytona International Speedway geopend.

Daytona Speedway impression  Daytona Speedway 2

NASCAR is heel populair bij de Amerikanen. Populairder dan Formule 1. Op het ovaalvormige circuit wordt de Daytona 500 gereden, de meest prestigieuze race van NASCAR die 500 mijl (200 rondjes) lang is. De Daytona 500 is de grote finale van de Speedweeks (januari en februari), waarin allerlei race-evenementen plaatsvinden. Er zijn helaas geen races vandaag maar wij willen wel een indruk krijgen van de sport en het circuit. Dus wij hebben een all access Tour gedaan van ongeveer 90 minuten. Wij werden in een karretje gezet en gingen eerst het circuit verkennen.

On the Daytone tour tram

Wij kregen uitleg over het circuit en stopte bij de start/Finish lijn. Wij kregen tijd om een foto's te maken op het steile circuit.

Start-Finish line

Op de finishlijn is het gebruikelijk om je naam op te schrijven. Dit moesten wij natuurlijk ook doen!

Leaving our mark at Daytone

Onze volgende stop was Victory Lane. Kort vertaald wordt hier de auto geparkeerd van de winnaar en ontvangt de winnaar hier zijn trophee.

Victory Lane

Hierna was het tijd voor de press ruimte. Daar kregen wij een video te zien over wat er gebeurd met de winnaar na een gewonnen wedstrijd.

Pressroom

Toen was het tijd om het stadion in te gaan. Er kunnen 167.785 toeschouwers in het stadion. Een kaartje voor de Daytona 500 begint bij 100 dollar. En dan zit je helemaal onderaan het stadion. Hoe hoger je zit, hoe meer je kan zien van de race en hoe duurder het kaartje is. Een kaartje bovenaan kost rond de 500 dollar.

Marcel at Daytona Speedway

Na een goede 90 minuten werden wij afgezet bij de Hall of Fame of American Motorsports. Hier stond ook de winnende auto van de Daytona 500 van dit jaar. Die werd gewonnen door Austin Dillon met zijn RCR Chevrolet.

Daytona 500 winner 2018 part 2

Na de tour was het weer tijd om richting Orlando te rijden. Na het inchecken bij ons hotel zijn wij richting de City Walk gelopen van Universal.

Citywalk Selfie

Wij hebben die avond bij Antojitos gegeten. Een authentiek Mexicaans restaurant. De komende dagen staan in het teken van Universal Studios en Halloween Horror Nights. Om zo deze super vakantie in stijl af te sluiten.

1. Inge:
    leuke dag dit. Top
    en superleuke foto's.
  2. Carina:
    17 oktober 2018
    Wat een mooie foto's en geweldige verhalen.
    Ik reageer dan wel niet vaak, maar ik bekijk het wel allemaal.
    Geweldig en geniet nog van de laatste paar dagen.
  3. Willem Tesselaar:
    17 oktober 2018
    Marijke en Marcel, je moeder en ik willen jullie een groot compliment maken voor de dagelijkse update van jullie reis door IJsland en USA , dit ik woord en in foto’s en video’s, super gemaakt en mooi verwoord en nog lekker genieten gedurende de laatste vakantiedagen , groetjes