Last but not least Orlando

19 oktober 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

De laatste 2 dagen in Orlando besteden we aan de Universal parken en Halloween Horror Nights.

Woensdag beginnen we met Island of Adventures. Uniek is toch wel onze ontmoeting met een velociraptor, namelijk Blue uit de Jurrasic World films. Na deze ontmoeting is het tijd om meer dino’s te gaan bekijken in de tocht over de rivier van Jurrasic Park. Deze waterride staat erom bekend dat je nat wordt, gelukkig valt het voor ons mee. Dan is het tijd voor een bezoekje aan King Kong en Harry Potter. Uiteindelijk gaan we met de trein naar het andere park zodat we op tijd binnen zijn voor Halloween Horror Nights. Vooraf is er nog tijd voor de Horror Make-Up show. Deze show is hilarisch. Daarna is het wachten, we hebben besloten te beginnen met Scary Tales, en Marijke heeft ruim voor de vakantie al een keer een uitdaging gekregen die ze nu aangenomen heeft, voorop lopen in een van de huizen! Dat is gelukt! Daarna is het de beurt aan Halloween 4 en Slaughter Sinema. Tegen de tijd dat we die gedaan hebben zijn alle wachttijden wederom extreem dus dan maar een hapje eten. Helaas is het eten niet zo goed als de vorige keren. We staan na 20 minuten weer buiten en nog steeds honger. Dan nog maar een rondje scarezones. Chucky maakt wederom veel mensen belachelijk en ook de vampieren hebben een geweldige avond. We sluiten de avond af bij Voodoo Donuts met een voodoo doll donut en een appeltaart donut. Morgen alweer onze laatste dag.

Donderdag beginnen we in het andere park om daar eerst maar eens wat foto’s te maken en de Harry Potter ride die vaak erg druk is te doen, de wachttijd valt mee dus spullen in kluisje en gaan. Daarna gaan we Aliens neerschieten in Men in Black en verbeterd Marcel nog even zijn score, zijn record staat nu op 511275 punten. Vandaag is het weer extreem warm dus afkoelen is geen overbodige luxe. De Horror Make Up show is een perfecte optie. Daarna besluiten we nog een keer naar andere park te gaan om te eten bij het nummer 1 theme park restaurant. Marcel stelt voor ook nog even de Jurassic Park ride mee te pakken... je raadt het al, zeiknat. Gelukkig droogt het hier redelijk snel. Na een geweldige maaltijd gaan we terug voor onze laatste keer Halloween Horror Nights. Voor het wachten begint bezoeken we nog even de make up show en de ET ride.

Vanavond beginnen we met Slaughter Sinema en al snel volgen Seeds of Extinction, Trick or Treat en Scary Tales. Binnen ruim een uur 4 huizen is geen slechte score. We komen even bij in Vamp 85. Aangezien de wachttijden meevallen besluit Marcel Poltergeist ook mee te pakken vanavond terwijl Marijke zich vermaakt tussen de vampieren. Helaas waren daarna de wachttijden voor de huizen wederom erg lang. Dan maar een paar attracties doen zoals de mummy en men in black. Eveneens proberen we nu eindelijk Butterbeer uit. Dit smaakt naar fudge. En is bekend van de Harry Potter verhalen. We besluiten een laatste rondje te maken en dan is het tijd om richting hotel te gaan. Via voodoo donut voor wat lekkers voor onderweg.

1. Suus:
    20 oktober 2018
    Veel plezier de laatste dagen