Secret Lagoon and off to the USA

28 september 2018 - Keflavík, IJsland

Onze laatste uurtjes in IJsland spenderen we in de Secret Lagoon, een termaal natuurbad. De Secret Lagoon ligt op een ruim uur rijden van Reykjavic en is veel minder bekend dan de Blue Lagoon. Omdat het ons vooral om de ervaring van een natuurlijk verwarmd zwembad gaat kiezen we voor deze optie. We komen rond 10 uur aan en het is heerlijk rustig, geen onbeschofte Aziaten of busladingen toeristen.

Na een uitgebreide douche, die verplicht is lopen we naar buiten naar het zwembad. Het is buiten 2 graden dus snel het water in, dat heerlijk warm is. Namelijk ongeveer 38-40 graden. Het is heerlijk om hier rond te dobberen. Achter het zwembad liggen de geotermische velden met daarin ook een mini geiser, deze verwarmen het zwembad.

Na een kleine 2 uur houden we het voorgezien en pakken we onze spullen in om te vertrekken naar de luchthaven, om 17.20 locale tijd vliegen we naar Boston, daar vervolgen we onze reis.

Op naar de warmte want in Boston is het ongeveer 15 graden warmer dan hier.

Met enige vertraging en na rondjes vliegen boven Boston landen we uiteindelijk rond half 8 locale tijd. Het is dan altijd weer even spannend of je de USA binnen komt en gelukkig mogen we beide naar binnen. Op naar de autoverhuur om onze auto voor de komende dagen op te halen. Alles verloopt vlekkeloos en we mogen de auto op parkeerplek 25 meenenen.

Wij naar de garage en dan kom je aan bij plek 25 en blijkt daar niet de kleine compacte auto te staan die je gehuurd hebt maar een grote pooierbak (Chevrolet Empala voor de liefhebbers), oeps! Een upgrade zonder dat we het wisten. Nu is een upgrade niet altijd slecht, maar deze pooierbak is wel erg groot. Nou ja we doen het ermee de komende dagen.

1. Ada Tesselaar:
    28 september 2018
    Goeie reis !!! ✈️
  2. Anita:
    29 september 2018
    Ja goeie reis! Of wellicht al aangekomen inmiddels..In dat geval..een fijne tijd gewenst.🌈☘️
  3. Riet Eliesen:
    29 september 2018
    Fijne vakantie samen,geniet er van !!!