On our way to Paradise

6 oktober 2018 - Marathon, Florida, Verenigde Staten

Zo en dan gaat om 3.15 uur de wekker tijdens je vakantie, ja echt waar! We vliegen namelijk vandaag vanaf Newark naar Ford Lauderdale en onze vlucht vertrekt om 6.00 uur. Dus dan heb je weinig keus. Na een vlucht van 2,5 uur landen we in Fort Lauderdale, aangezien het een binnenlandse vlucht is geen gezeur met douane en we zijn binnen no time onderweg naar de autoverhuur om onze bolide op te halen. Helaas verloopt dat iets minder soepel dan verwacht. Er staat een rij en het lijkt maar niet op te schieten. Uiteindelijk zijn we na 1,5 uur aan de beurt en met enige pijn en moeite krijgen we dan de auto die we gereserveerd hebben. Dit keer is het geen pooierbak maar wel weer een witte Chevrolet. Maar nu is het een Chevrolet Cruze. Mooi dan kunnen we op weg.

De eerste stop is een snelle stop bij Hard Rock Hotel & Casino Ford Lauderdale om wederom een nieuwe visit te scoren. De kenners weten waarom. Daarna laten we dit plaatsje snel achter ons en vervolgen we onze weg naar Miami. We rijden over Ocean Drive, maar wat een desillusie, je ziet de oceaan niet eens. Helaas niets meer of minder dan de boulevard in Scheveningen. Maar ja wel gezien en geweest. Dan is het tijd voor een lunch en wederom een visit bij het Hard Rock Cafe in Miami.

Skyline Miami

Nu kunnen we op weg naar onze eind bestemming van vandaag, de Florida Keys. We hebben besloten om halverwege in Marathon een hotel/resort te boeken en vanuit daar de Keys te verkennen. Dat betekend dat we vanuit Miami naar de Keys rijden. Dit is een weg met eerst aan beide kanten natuur van de Everglades wat overgaat in water, de oceaan wel te verstaan. Onderweg passeren we verschillende dorpjes en we zien een heel andere kant van Amerika. Zo hebben ze brievenbussen in de vorm van flamingo’s, dolfijnen en zeeleeuwen. De huizen zijn veelal op palen gebouwd en hebben geweldige kleuren. Dit is een stukje paradijs in de USA. Na een rit van een kleine 3 uur arriveren we bij ons resort.

Sunset at the Keys

Wow wat een mooie plek om de komende 2 dagen te verblijven. Onze kamer ligt aan het water met een terrasje met palmboom. Vanaf het terras kun je de zon zien ondergaan terwijl je naar het ruizen van de palmbomen luistert. Dit is vakantie. Morgen meer over de Keys en ons bezoek aan Key West.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade