Comic Con NY & Shopping

5 oktober 2018 - New York City, Verenigde Staten

Wij hebben nog 1 dag te besteden in New York. Vandaag gaat ieders zijn/haar eigen weg. Marcel bezoekt vandaag New York Comic Con en Marijke gaat vandaag shoppen en New York opnieuw onveilig maken. Jullie krijgen daarom vandaag twee korte verhalen te lezen. Nou ja kort….

Wij nemen jullie eerst mee naar de Jacob K. Javits Convention Center. Daar wordt elk jaar de New York Comic Con gehouden. De planning was perfect zodat ik dit jaar deze conventie kon bezoeken. NYCC is de een na grootste popculture conventie van Amerika. Alleen die van Comic Con in San Diego is groter en ook bekender. Maar het concept blijft hetzelfde. Een conventie vol met alles wat met popculture te maken heeft. De Comic-Con bestaat uit een groot aantal workshops, tentoonstellingen en panels. Oorspronkelijk was het evenement enkel gericht op stripboeken, maar tegenwoordig behandelt de Comic-Con een groot aantal media zoals films, televisieseries, videospellen, ruilkaartspellen, speelgoed, manga, anime en webcomics. Er vinden previews plaats van aankomende films, en er worden interviews en conferenties gegeven door bekende sprekers (zoals beroemde acteurs, schrijvers en regisseurs). In dit verhaal zal ik er zeker een paar noemen. Wij kwamen rond 8:45 bij het conventiecentrum aan. Marijke ging rechts af en ik ging links af de hal binnen. Daar wordt je eerst als gescand en moet je een badge om. Dit is je toegangsbewijs voor de conventie die je de gehele conventie om je nek moet blijven dragen. Je wordt als vee in een bepaalde baan geleid en dan is het wachten totdat het 10 uur is. Iets voor tienen hoor je gejuich.

Comic Con 1

De sluizen gaan open en de bezoekers stromen naar binnen. Er zijn een aantal hallen. Je hebt de artiesten hal. Hier promoten kunstenaars en tekenaars hun werk. Je heb een hal met een hoofdpodium waar alle interviews gehouden worden en de showfloor. Oftewel de hal waar alle standjes uitgestald staan en waar alle bedrijven hun producten promoten. Deze hal is natuurlijk het populairste. Ook worden er panels gehouden met interviews met acteurs, actrices en regisseurs van aankomende films. Om hiervoor bij te zijn moet je er vroeg bij zijn en in een andere wachtrij staan. Dat gaan wij dus niet doen omdat ik zo veel mogelijk wilde zien.

Na een goede 4 uur lopen had ik slechts 60 procent van de hele beursvloer gezien. Nu had televisiezender SyFy ook een stand. Hier werden ook mini panels gehouden en hiervoor hoeft je niet voor in de rij te staan. Super handig dus ik ga daar zitten en wachten wat er komen gaat. Even voor de filmkenners onder ons. Ik ga zo dadelijk een aantal namen van acteurs, actrices en regisseurs opnoemen. Zodat jullie een indruk krijgen wie ik hebben van dichtbij heb voorbij zien komen.

Cast Mortal Engines

Eerst zie ik de cast van een nieuwe film The Boys. Daar zat Karl Urban (The Lord of the Rings/Star Trek). Niet veel later werd de film Dark Phoenix gepromoot en kwamen Sophie Turner (Sansa Stark uit Game of Thrones) en Tye Sheridan (Parzival uit Ready Player One) het podium op. Na een half uur zitten werd mijn wachten beloond. Het was tijd voor de nieuwste film van Peter Jackson. En ja dames en heren! De beste man was er zelf ook. Ik zat 10 meter van Peter Jackson. Mocht je niet weten wie Peter Jackson is en welke films hij gemaakt heeft moet je nu stoppen met lezen en de The Lord of the Rings trilogy gaan kijken! Samen met de cast werd de film Mortal Engines gepromoot. Ook Stephan Lang (Bad Guy in Avatar) was op het podium. Voor de liefhebbers van de Batman. De voicecast van de originele Batman Animated Series (oftewel tekenfilms) waren er ook. Even een jeugdsentiment dingetje! Toen was het tijd om nog even een rondje beursvloer te doen. Er was namelijk zoveel te zien en te doen. Mensen die in leukste en super gave cosplay outfits rondliepen. Rond een uur of 16:00 ben ik nog even een keer naar het podium heen gelopen. Daar zat nog net de cast van Boys meets World. Wie kent die serie nog??? Niet veel later werd een nieuw Netflix horrorserie gepromoot genaamd Haunting of Hill House. Een gigantisch cast kwam het podium worden een bekende Nederlander. Michiel Huisman, of zoals de Amerikanen hem noemen Michiel Houseman. Michiel is op dit een opkomende ster in Hollywood. Hij speelde een rol in de hitserie Game of Thrones. Hij speelde de hoofdrol in films als The Age of Adeline en 2:22. Ook actrices Carla Gugino (Watchmen, San Andreas en Sin City) zat op de bank. De cast zit ongeveer een kwartiertje voor een interview en verdwijnt dan achter de gordijnen van het podium af. Echter was er een kleine ruimte waar de cast langs loopt dus ik denk loop er even een. Ik zeg zo in het Nederlands, He Michiel heb je tijd voor een selfie! Hij draaide zich om en Voila het resultaat staat hieronder.

Selfie Michiel Huisman

Toen was het tijd om de beurs te verlaten. Ik heb veel gezien en veel meegemaakt. Weer een prachtige ervaring rijker en weer een hoop bekende prominenten uit de filmwereld gezien. Mijn dag kon al niet meer stuk. En opnieuw een item van mijn bucketlist die ik weg kon strepen. Na de Comic Con in Londen en New York staat er nog maar 1 conventie op mijn ultieme Bucketlist. San Diego Comic Con! Deze blijft op de lijst staan maar ooit zal ik deze gaan bezoeken. Dit was mijn verhaal voor vandaag. Ik hoop dat jullie mijn inkijk leuk vonden. Zo niet dan heb je pech gehad!

Aangezien Marcel jullie al in geuren en kleuren verteld heeft over zijn belevenissen van Comic Con, hierbij een korte omschrijving van mijn dag. Ik heb besloten te beginnen met shoppen op 5th Avenue. De mensen die mij kennen weten waar ik heen ben gegaan. En ja ik ben wederom prima geslaagd. 😊

Verder heb ik vooral genoten van het wandelen door de stad, de bekende gebouwen en het mensen kijken.

Rond lunchtijd heb ik de St. Patricks Kathedraal bekeken. Toen ik binnen kwam begon er net een mis. Heel bijzonder om een kerk te bekijken terwijl er ook een mis bezig is. De Kathedraal is gebouwd in gotische stijl en binnen is voorzien van allemaal altaren die gesponseerd zijn door verschillende families.

St. Patricks Cathedrale

Daarna wandel ik 5th avenue verder af en bezoek ik per toeval een foodfestival in Washington Park, een perfecte manier om te zien en ervaren wat de New Yorkers eten. Daarna lekker even genieten van een manicure voor ik doorwandel naar Union Square waar op vrijdag de lokale markt is. Hier worden vooral lokale producten zoals jam, lavendelzakjes, taarten etc. verkocht. Er hangt een heerlijk sfeertje en je mag alles proeven.

Freedom tower from the Hudson river side

Tegen de tijd dat ik uitgekeken ben is het al bijna einde van de middag, ik wandel langs de Hudson terug richting het hotel om daar van een glas wijn te genieten en op Marcel te wachten. Na de 20 kim die ik gelopen heb vond ik dat ik dat wel verdiend had. Morgen op naar Florida.

1. Inge:
    7 oktober 2018
    ik verheug me op New York
  2. Nick:
    7 oktober 2018
    Ik vind het verhaal van Marijke leuker om te lezen haha maar Peter Jackson was er gewoon?! Is ook een bucket list momentje