Key West the most Southern Point

7 oktober 2018 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Wij zijn nog een volle dag op de Keys. Dus na een prima ontbijtje op de veranda bij het water zijn wij naar het zuidelijkste puntje van Amerika gereden. Key West. Een zeer toeristisch stadje en echt het einde van de highway 1. Via een mooie route met aan beide kanten zee en mangrove rijden wij via de New Seven Miles Bridge naar Key West.

7 Miles Bridge

Wij hebben de auto geparkeerd en zijn toen door het stadje gaan lopen. Wij hebben eerst Duval Street opgezocht. Een straat vol restaurantjes en souvenirwinkeltjes. En mensen die daar hun dure auto's showen. Wij zagen ineens een auto langs rijden vol met schelpen en andere rare fratsen erop. Zie de foto hieronder. (PS. Let niet op de Jambek op de scooter daar voor geparkeerd staat)

Only in Key West (car not the couple on the scooter

Aan het einde van de straat staat de bekende boei die aangeeft dat je nu op het zuidelijkste punt van Amerika beland bent. Een gigantische wachtrij natuurlijk om een foto te maken. Maar deze Nederlanders pakken het even tactisch aan en gaan net op een punt staan dat je een foto kan maken als niemand ervoor staat. Scheelt weer wachten en Voila!

Most Southern Point Selfie

We zijn daarna weer Duval Street opgelopen en op zoek gegaan naar het Hard Rock Café van Key West. Wij hebben daar onze visit gescoord en zijn toen weer richting onze auto gelopen. Maar niet eerder dan dat wij de wereldberoemde Key Lime Pie gegeten hebben. Een heerlijke citroen taart die uitgevonden is op de Keys.

Key Lime Pie

Via het oude huis van Ernest Hemingway. Waar trouwens heeft veel speciale poezen en katten rond lopen. Deze beestjes hebben allemaal een afwijking. Het begon allemaal met Snowball. De kat die Hemingway ooit kreeg van een kapitein. Niet zomaar een kat, maar een ‘polydactyl’. Een kat met 6 tenen. Soms heeft één pootje 6 tenen, soms meerdere pootjes. Er wonen op het museumterrein zo’n 40 tot 50 katten, echt een hoop dus! Dat was Key West in een notendop.

Hemmingway House

Nu is het tijd om weer richting ons Resort te rijden om daar de rest van de dag te relaxen en dan helemaal niks te doen. Wij kregen die middag nog bezoek van Frits de leguaan op de veranda van de buren en later klom hij de boom in onze mini tuin.

Achtertuin met Fritz

1. Inge:
    8 oktober 2018
    die leguaan is wat minder maar wat een heerlijke vakantie hebben jullie.
  2. Gerrit:
    8 oktober 2018
    Wat een mooie scooter........ geintje......... het verslag is zoals gewoonlijk heerlijk om te lezen en het plezier spat er vanaf............ ga zo door.