Kleinbaai

27 september 2019 - Gans Bay, Zuid-Afrika

Vandaag rijden wij van Oudtshoorn naar Kleinbaai. Dat is iets meer dan 400 kilometer rijden. Dus het was vandaag een flinke autorit. Toen wij vanochtend wakker hoorde wij allerlei dierengeluiden. De vogels en de hippos die iets verderop in het water laten. Wij hebben vanochtend eerst lekker ontbeten met uitzicht op de Hippo’s. Na het ontbijt hebben wij onze spullen gepakt en de receptie gebeld. In Buffelsdrift wordt je namelijk netjes opgehaald met een golfkarretje. De spullen in het karretje gegooid en je wordt netjes voor de auto afgezet. Perfect! Rond 10 uur zijn wij de auto ingestapt en begonnen wij aan onze autorit richting de kust. Halverwege zijn wij gestopt bij Ronnies Sex Shop. Wat begon als een grapje is nu uitgegroeid tot toeristischs attractie. Langs de drukke weg in de middle of nowhere staat Ronnies Kroeg. Maar omdat iedereen met een noodgang langs reed kreeg hij bijna geen bezoekers. Totdat iemand er Sex tussen geverfd had en nu komen de mensen van over het hele land en buitenland hier langs om iets te drinken en te eten. De kroeg hangt vol met visitekaartjes en BH’s. De toiletten zijn helemaal beklad met teksten en namen van de mensen die langs gekomen zijn. Wij hebben hier uiteraard wat gegeten en gedronken en zijn toen weer verder gereden richting de kust. Het was een prachtige route door het gebergte heen. Ongeveer 50 kilometer voor Kleinbaai komen wij een fantastisch bord tegen en ik kon het niet laten laten om daar een foto van te laten maken. Wij kwamen namelijk langs het prachtige dorp Tesselaarsdal. Rond 16:00 komen wij aan in Kleinbaai. Een klein vissersdorpje naast Gansbaai. Het mekka van het walvis spotten en grote witte haaien duiken. Onze hostess van het B&B gaf als tip om naar De Kelder te rijden. Een dorpje iets verderop. Daar kun je vanaf de kust de walvissen spotten. Dus wij droppen onze koffers en rijden naar de Kelder. Binnen het half uur zagen wij de eerste walvissen al. Wat een beesten en zo dicht bij de kust. Fantastisch om te zien. Tegenover onze B&B hebben wij gegeten bij de Great White House. Als je binnen komt hangt er een gigantisch skelet van een walvis aan het plafond. Wij hebben daar heerlijk Afrikaans gegeten. Morgen wacht weer een nieuw avontuur. Tot morgen.

1. Willem Tesselaar:
    28 september 2019
    Prachtige foto’s en verhalen en wat leuk dat er een dal naar je vernoemd is 😂😂, veel plezier morgen
  2. Inge:
    28 september 2019
    Wat een hoop dieren....en wat veel kilometers rijden.
    Volgens mij hebben jullie een geweldige tijd