Gardenroute part 2 - Oudtshoorn

27 september 2019 - Buffelsdrift, Zuid-Afrika

Na een goede nachtrust en heerlijk ontbijt is het tijd om de auto te pakken naar Oudtshoorn. Het is 2 uur rijden en we willen 2 plekken bezoeken vandaag. De eerste zijn de cango caves, de oudste toeristische attractie van Afrika.

We arriveren rond half 12 en kunnen mee met de tour van 12 uur. Tot onze verbazing is de groep ruim 100 man groot en is de tour heel commercieel opgezet. Dit niet echt ons ding.

Desondanks zijn de grotten erg indrukwekkend en zien we mooie dingen. We lopen slechts 600 meter de grot in en zien meerdere kamers. Na een uur staan we weer buiten en ondertussen is het goed warm.

We rijden iets terug voor een bezoek aan een struisvogelboerderij. Dit is voor deze regio een van de grootste inkomstenbronnen. Ze houden hier struisvogels zoals wij kippen houden. Wij bezoeken een zogenaamde showfarm. Hier krijg je uitleg over de dieren, fokproces en kun je een nekmassage krijgen. De bekende ritjes op struisvogels doen ze niet meer. Gelukkig want daar zitten wij ook niet op te wachten. We zien baby struisvogels die net uit het ei kruipen, een lilliputter struisvogel en een hoop volwassen struisvogels. Aan het eind krijgen we een nekmassage en kun je op eieren staan, deze kunnen een gewicht van 160-180 kilo dragen.

Daarna is het tijd om onze accommodatie op te zoeken, Buffelsdrift. We logeren wederom in een tent vannacht. Wel een luxe met airco en een echte buitendouche.

Op de parkeerplaats wacht een golfkarretje ons op om ons in te checken en de bagage naar de tent te brengen. Die is groot, groter dan de gemiddelde hotel kamer.

We relaxen wat en dan gaan we naar het hoofdgebouw voor een een drankje en wat eten met uitzicht op de waterhole. Hier zien we hippo’s, hertachtigen en genieten we van een heerlijk diner.

Dan is het tijd om te gaan slapen met de geluiden van de natuur op de achtergrond.