Johannesburg - Graskop

16 september 2019 - Graskop, Zuid-Afrika

Johannesburg - Graskop

Vandaag is wederom een reisdag. We reizen van Johannesburg naar Graskop om morgen de Panorama route te gaan rijden. Nadat we onze huurauto hebben opgehaald en alles ingepakt hebben begint het links rijden. Natuurlijk rijden we eerst de verkeerde kant op, maar gelukkig is het snel te corrigeren en binnen no time rijden we de goede kant op. Het valt op dat iedereen hier langs de snelweg wandelt en fiets. Erg onwerkelijk. Onze eerste stop is de mall om wat drinken en eten in te slaan. Daarna vervolgen we onze weg naar MacMac Falls. Dit is een van de watervallen aan de panorama route en we komen er toch langs. Helaas valt de waterval wat tegen maar het was een leuke wandeling. We vervolgen onze weg naar Graskop. Ons idyllische bed en breakfast ligt aan de doorgaande weg. We worden vriendelijk ontvangen door een man die lijkt op Mike de Boer.

Nu is het dan tijd voor een late lunch bij Harrie’s Pancakes. Heerlijke pannenkoeken (zie fotos)! We wandelen nog even langs de winkeltjes die op een hand zijn te tellen om daarna te relaxen in het hotel.

We zijn gaan eten bij lokaal restaurant en wagen ons typische Afrikaanse gerechten, we eten struisvogel, krokodil, springbok en potjie. Daarna sluiten we af met een hot malva pudding, een soort van rijstpudding met vanille vla en een dom pedro.

Nu is het tijd om te starten met de malariapillen want morgen komen we in het gebied waar de malariamug actief is.

Morgen meer over de panorama route en op naar de wilde dieren. De score tot nu toe: 1 huge sprinkhaan, 2 hagedisjes, Heel veel koeien, kippen, schapen en geiten

1. Rik:
    Welke foto's ??
  2. Iwan:
    17 september 2019
    "Heerlijke pannenkoeken (zie fotos)! " Kan ze niet vinden...
  3. Inge:
    bah eng beessie