Hluhluwe Umfolzi Game Drive

22 september 2019 - St Lucia, Zuid-Afrika

Vanmorgen was het vroeg dag, om 4.15 ging onze wekker. Na een nachtje in een tent waar je alle geluiden hoort, best even wennen. Maar het is glamping want we hebben gewoon een bed en douche!

We gaan vandaag een safaritour doen door Hluhluwe Umfolzi het oudste natuurpark van Afrika. Om 5 uur worden we opgehaald, de rit van St. lucia naar het park duurt een klein uurtje. Onze gids gaat snel van start en binnen no time hebben we dan ook buffels, neushoorns, olifanten en leeuwen gezien. De leeuwen steken zelfs voor ons de weg over. We vervolgen onze naar een bergtop om daar te genieten van ons ontbijt en uitzicht. Na een goed verzorgd ontbijt vervolgen we onze weg door het park. We spotten nog veel meer buffels, neushoorns, zebra’s, badderende olifanten, een krokodil, pumba, hagedissen en hertachtigen. Plots stuiten we op een droge rivier waarin een auto vast gelopen is. Natuurlijk moeten de mannen uit het gezelschap kijken of ze hulp kunnen bieden. Uiteindelijk is een andere voorbijganger de held. Hij heeft sleepkabel en 4x4 dus trekt de auto de weg op.

We vervolgen onze weg naar onze lunch plek, een picknick plek midden in park. Waar een braai wordt bereid voor ons. Heerlijke steak, verse salades en zelfs aan een wijntje heeft onze gids gedacht. Top geregeld dus.

Ondertussen blijkt dat onze jeep een lekke band heeft en moet dus de band vervangen worden.

Na de lunch is er nog een uurtje over om dieren te spotten. Helaas is het nogal warm dus zijn de meeste dieren niet actief. Desondanks spotten we toch nog impala’s, zebra’s, giraffes, pumba en een baviaan. Dan is het tijd om terug te gaan naar St. Lucia. Helaas missen we nog steeds het luipaard. Maar niet getreurd we hebben nog een kans in Addo.

Na terugkomst in St. Lucia wandelen we even langs het marktje en kopen boodschappen. Wat blijkt op zondag wordt er geen alcohol verkocht, dus helaas geen wijntje op de veranda van de tent vanavond maar een watertje.

We relaxen wat op het tentenkamp voor we gaan eten. We spelen uno. Leuk, verslavend en frusterend af en toe.

We eten om de hoek bij en wederom grote porties en prima eten. Na het eten nog even relaxen en morgen op naar de kust. Waarom dat lees je morgen.