Dakar en St. Lucia

21 september 2019 - St Lucia, Zuid-Afrika

Wij hebben lekker relaxed gedaan vanochtend. Rustig op gestaan en ontbeten in het restaurant met uitzicht op de nijlpaarden in de poel.   Vervolgens hebben wij onze spullen gepakt en rijden weer richting Zuid Afrika. De bestemming voor vandaag is St. Lucia. Een plaats aan de kust aan de Indische oceaan. Maar om daar te komen moesten wij nog wel even 4 uur rijden. De wegen hier kunnen nog eens gaten bevatten. Maar wat wij tegen kwamen slaat echt alles. Ze waren met de weg bezig. Bijna 40 kilometer lang steen, zand en gaten in de weg. Parijs-Dakar is er niks bij. Harder dan 25/30 kilometer per uur kan onze rammelen Honda niet aan. Maar na die 40 kilometer kwamen wij eindelijk weer op de verharde weg terecht. Na een goed uur rijden komen wij weer aan bij de grens van Zuid Afrika. Het is best simpel. Je gaat in de rij staan voor het loket nummer 1. Je geeft de paspoorten af en de sleutels van de huurauto. Je krijgt een stempel in je paspoort en een blaadje waar het kenteken op genoteerd staat. Daar komt ook een stempel op te staan. Vervolgens ga je naar loket 2 daar lever je het blaadje in en krijg je nogmaals een stempel. Dan kun je de auto in om naar Zuid Afrika te rijden. Bij de slagboom lever je vervolgens het papiertje in. De beste man keek niet eens wat er op het papiertje stond. Dan is het tijd om naar loket 3 te gaan. De douane in Zuid Afrika. Daar lever je opnieuw de paspoorten in. Opnieuw een stempel in je paspoort en weer terug de auto in. Bij de slagboom lever je de paspoorten weer in bij een knakker die de stempels controleert. En voila wij zijn weer in Zuid Afrika. De wegen zijn hier ook weer gelijk een stuk beter. Echter zijn de geiten aan de kant van de weg een gevaar maar voor de rest is het prima rijden. Rond 14:45 komen wij aan in St. Lucia. Een dorp dat zeer toeristisch is. Het ligt namelijk in de buurt van de Wetlands. Een natuurpark vol met dieren, maar vooral op de nijlpaarden en krokodillen. Wij kregen al een telefoontje dat onze boottocht over de rivier verzet was na het einde van de middag. Tijdens het inchecken zegt ze ineens dat de tour om 15:15 begint. Dus wij onze koffers in de tent gegooid, de nodige spullen pakken en gaan. Wij werden opgehaald en komen aan bij een zeer verlaten haven. Daar stond onze boot met kuipstoeltjes klaar. Na een uitleg over het gebied was het tijd om het water op te gaan. Het was een bootrit van bijna 2,5 uur maar wij hebben nijlpaarden en krokodillen van dichtbij gezien. Na de boottocht zijn wij in St. Lucia wezen eten en hebben rond 22:00 het bed opgezocht. Morgen gaat wekker om 4:00. Waarom zo vroeg? Nou dat lees je morgen.

1. Inge:
    Super spannend allemaal
    Wat heerlijk om zo mee te reizen
  2. Willem Tesselaar:
    22 september 2019
    Leuk verhaal, mooie foto’ s , op naar de tweede week
    Groeten Truus en Willem
  3. Bionda:
    22 september 2019
    Nog maar een weekje op pad en al zoveel gezien en meegemaakt! Leuk dat we een beetje mee mogen genieten van jullie reis. Heeeel veel plezier nog!