Cape Vidal en Durban

23 september 2019 - Durban, Zuid-Afrika

Vandaag hadden wij niet echt wat op het programma omdat onze boottrip verzet was. Echter hebben wij gisteren een tip gekregen om naar Cape Vidal te rijden. De route richting Cape Vidal is door het natuurpark van St. Lucia en deze komt uit bij de Indische Oceaan. En de een na laatste kans om het luipaard te spotten. Het weer zit voor het eerst deze vakantie niet mee. Echt Nederlands weer. Keiharde wind en 16 graden. Maar daarbij goed weer om wild te spotten. Het park dat wij in ochtend bezocht hebben heet Isimangaliso wetlands. Ook hier zou je de big 5 moeten kunnen spotten. Wij waren rond 9:30 in het park en de eerste zebra’s zijn al gespot. Ook zagen wij buffels, wrattenzwijnen, Kudu’s en gnoes. Rond 10:45 kwamen wij aan bij de oceaan. Er is ons verteld dat vanaf de kust walvissen kunt zien. Maar helaas hebben wij deze niet kunnen spotten. Wel weer enkele apen en roofvogels die het strand onveilig maken. Toen was het tijd om weer terug te rijden naar St. Lucia. Op de weg terug kwamen wij nog enkele neushoorns tegen en hebben genoten van het prachtige uitzicht over de wetlands. Hiervoor moet je echter wel uit de auto stappen. Dit echter wel op eigen risico. Het is een natuurpark met wilde dieren dus hebben wij het risico genomen voor het mooi uitzicht. Daarbij liepen er ook oudere mensen dus mocht er een leeuw of luipaard aankomen dan pakken ze eerst de zwakkere. Het was een beste klim naar boven maar het uitzicht was zeker de moeite waard. Eenmaal in St. Lucia hebben wij de auto volgetankt. Ons zelf volgetankt met een lunch en toen was het tijd om richting Durban te rijden. Op de snelweg richting Durban spotten wij onze eerste struisvogel. Op de weg naar Durban heb net als bij Johannesburg tolwegen. Wij hadden in onze auto een kastje zitten waarvan automatisch de tolwegen betaald worden. Er gaat dan een piep af zodra je bij de slagboom komt. Maar nu komen wij richting de poortjes aangereden. Er zijn er 2 groen. Wij door het groene poortje maar geen piep. Zegt de beste man dat wij door het Tag only poortje heen moeten rijden. Dus Marijke in de achteruit en ja hoor nu hoorde wij een piep en kunnen wij doorrijden. Rond 16:30 komen wij aan bij ons backpackers hotel. Wij werden zeer gastvrij ontvangen door de gastheer. En liet ons alles zien en wij mochten zelf onze kamer uitkiezen. Het was niet veel maar de WiFi was voor het eerst deze vakantie fantastisch! Marcel kon eindelijk even de samenvattingen terug kijken van De Graafschap en Inter. Wij zijn die avond wel vroeg naar bed gegaan. Waarom? Dat lees je morgen!

1. Carina:
    24 september 2019
    Fantastisch allemaal wat jullie allemaal zien en wij genieten mee.