Dag 9 Nashville country hoofdstad

2 oktober 2022 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag gaan we het centrum van Nashville in. We nemen om 09.30 uur de shuttle vanaf ons hotel naar downtown Nashville. Echter komt deze pas rond 09.45 aan, op tijd komen blijft moeilijk voor Amerikanen. We hebben de hele dag in downtown Nashville. In downtown Nashville vind je o.a. The Country Music hall of Fame, Broadway, Tennessee State museum en nog veel meer.

We worden afgezet vlakbij Broadway, echter deze laten we voor nu even links liggen. We wandelen eerste naar Bicentenial Capitol Mall State Park, hier vind je diverse monumenten zoals momument voor WW II, de staat Tennessee en de vele rivieren en lakes.

F7ACC4A5-A8BC-48EF-95A1-05334351626D

Opvallend detail elke keer als we de weg oversteken bij groen licht begint de koekoeksklok te fluiten.

Aan het eind van het Park ligt het Tennessee State Museum en de farmers markt. We lunchen op de farmers markt en gaan dan het gratis(ja we blijven Nederlanders) museum bezoeken.

In het Tennessee State museum staat de geschiedenis van Tennessee centraal. Hier leren we over de indianen, Europeanen die kwamen en de burgeroorlog tot aan vandaag de dag.

4D450FE0-6556-4144-990D-422B3C8F47A0

Daarna wandelen we via Capitol Hill terug naar Broadway, de bekendste straat van Nashville vol met cafe’s met live muziek, elk cafe heeft een bandje en soms op elke verdieping één.

5719EFF1-A301-4CF0-86F0-B3B785305CDD

Voor we ons in deze drukte storten brengen we eerst een bezoekje aan de country music hall of fame en walk of fame. Hier zijn vereeuwigd Johnny Cash, Elvis, Kid Rock, Little Richard en vele andere.

81EAB23E-984E-409B-B7AE-8BDE846816AD

Daarna wandelen we Broadway op, de drukte en het lawaai van live muziek in. We bezoeken Kid Rocks bar genaamd Kid Rocks Honky Tonk.

In elke bar hier moet je je id laten zien, compliment voor ons dus :-)

We wandelen daarna verder naar het Hard Rock Cafe, dit is begin van Broadway en heeft uitzicht over de rivier naar het football stadion waar vanavond Elton John speelt.

6A537DDA-3D3A-4429-87D2-F750A58CB928

We lopen terug richting het pick up point voor onze shuttle om terug te gaan naar ons hotel.

Morgen vertrekken we naar Memphis, op naar nieuwe avonturen.

1. Carina:
    3 oktober 2022
    Erg leuk de verhalen, eerst s'ochtends jullie verhaal lezen en dan de krant en natuurlijk de mooie fotos.
  2. Ada:
    3 oktober 2022
    Wat maken jullie veel mee en zien jullie veel en Broadway 8n Nashville lijkt me heel gaaf…..overal live Music. Enne……mooi weer !!!!! Altijd fijn !!