Dag 10 Walking in Memphis

3 oktober 2022 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag rijden wij verder naar het westen met als bestemming Memphis. De geboorteplaats van Rock’ n Roll, de woonplaats van Elvis en de stad waar Dr. Martin Luther King Jr. is vermoord. Een stad met veel geschiedenis. Het is weer een rit van ongeveer 3,5 uur.

Het is weer prachtig weer met geen wolkje aan de lucht. Rond 13:00 komen wij aan in hartje Memphis. Wij hebben dit keer een hotel in het centrum van Memphis.

Ons hotel zit aan dezelfde weg als het legendarische Sun Studio. De plek waar Rock ‘n Roll geboren is. Dit is de plek waar Elvis, BB King, Johnny Cash, Roy Orbinson en vele andere hun nummers hebben opgenomen. Een mooi begin van een historische dag in Memphis.

8905667F-42B5-49FF-A4F2-DE313B605D4D

Wij lopen dan via het bekende Beale Street naar het Civil Rights Museum. Het National Civil Rights Museum is het Amerikaanse nationale burgerrechtenmuseum. Het museum is gevestigd in het voormalige Lorraine Motel in Memphis waar in april 1968 Martin Luther King werd vermoord.

C47757E8-BB47-4741-BF79-20D35AC5BD4E

Het museum beschrijft de strijd voor burgerrechten van de Afro-Amerikanen vanaf de aankomst van de eerste zwarte slaven in de Britse koloniën in 1619 tot aan de moord op King in 1968.

57B16884-0DB1-4F4B-8349-65DB15B55A69

Aan de overkant van het museum kun het pand bezoeken vanwaar Kings moordenaar James Earl Rayde dodelijke schoten loste. In dat deel wordt de aanslag zelf belicht. Zeer interessant en indrukwekkend hoe het museum opgezet is en voor degene die Marijke kennen ze heeft hele museum doorlopen :-).

4E113DD2-04F6-45BD-9C48-A3C541CCBE9C

Na het museum lopen wij langzaam weer terug naar Beale Street waar het in de avond los gaat met cafés met bandjes. Wij besluiten te eten bij Alfred’s. Een bar/restaurant met een rooftop bar met een prachtig uitzicht op Beale Street.

0BC5DA61-8FF9-4A7C-8DC4-5CBA0CF11FFE

Op de weg terug naar ons hotel zijn wij nog even in het Peabody hotel binnen gewandeld. Het Peawattis hotel? Het Peabody hotel staat bekend om zijn eendjes. Deze leven op het dak van het hotel en elke ochtend om 11:30 komen de eendjes wandelend naar de lobby om daar te zwemmen in de fontein.

6333A382-DDD2-4B97-AF69-BE7CD9D35C00

Toen was het weer tijd om het hotel op te zoeken. Morgen wacht Graceland op ons. Tot morgen!

1. Willem Tesselaar:
    4 oktober 2022
    Leuk verslag . Onlangs de Elvis Presley film gezien .
    Daar kom je bekende items tegen