Dag 8 Music in Nashville

1 oktober 2022 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag verlaten wij de Smoky Mountains. En weten wij ook gelijk waarom het de Smoky Mountains genoemd wordt. Het was regenachtig weer en de mist kwam door het bos heen. Maar goed dat wij hier weer vertrekken want met dit weer wil je hier niet zijn.

F302DFAF-D72A-44B4-B7B9-425AA374E234

Wij vertrekken dit keer richting het westen met als bestemming Nashville. De hoofdstad van country muziek. Maar eerst nog even door Pigeon Forge heen om een winkel te bezoeken. De Christmas Shop! 365 dagen lang kerstinkopen doen. Marijke was helemaal in haar element.

CE989F83-15E9-43D8-A659-4AB890EA3F4B

En toen was het tijd om richting Nashville te rijden. Het is een rit van ongeveer 4 uur. Maar je wint gelijk een uur terug om wij een tijdzone in rijden.

Rond 15:00 lokale tijd komen wij aan in Nashville. Wij checken in bij ons hotel en maken ons klaar voor een avond vol muziek.

CA94B94C-45F2-4CE0-970B-CC1931F95B5A

Vanavond stond in het teken van country muziek in de Grand Ole Opry. De Grand Ole Opry is een wekelijks countrymuziekprogramma dat rechtstreeks op radio en televisie wordt uitgezonden. Het is daarmee het oudste countrymuziekprogramma ter wereld. Het Grand Ole Opry House is een van de beroemdste countrystudio's ter wereld. Hier zijn wij vanavond te gast om een uitzending bij te wonen. Grote artiesten zoals Dolly Parton, Johnny Cash, Willy Nelson en nog vele anderen zijn hier groot geworden.

D89335A5-BF9C-4BAE-8F23-496BEA9F8AFB

Vanavond waren de volgende artiesten te gast: Rhett Akins, Cody Carnes & Kari Jobe, Gary Mule Deer, Vince Gill, Opry Square Dancers, Restless Road, Jeannie Seely, Don Schlitz, Tenille Townes. Het is elke week weer een andere line up. Het was een fantastische show. Voor de liefhebbers: volgende week zal deze uitzending te zien zijn via Youtube. Zoek op Opry live en je krijgt het te zien.

E209E2BD-6AC4-44BF-A51D-C72235A3DE2E

Morgen gaan wij downtown Nashville onveilig maken. Tot morgen.

1. Inge:
    2 oktober 2022