Dag 7 Relaxen in Gatlinburg

30 september 2022 - Gatlinburg, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag is onze laatste volle dag in de Smoky Mountains en in Gatlinburg. Wij gaan er een lekker relaxed dagje van maken. Na weer een heerlijk ontbijt verlaten ons hotel en gaan naar de buren. Onze buren zijn bij het Skylift Park. Je gaat met een skilift naar boven. Wij hebben een dagpas gekocht dus wij kunnen de hele dag op en neer. Het is weer heerlijk zonnig weer dus is het is lekker boven op de berg. Eenmaal boven hebben de langste wandel hangbrug van Amerika. In het midden van die brug is de brug van glas. Je kijkt dus op het hoogste punt diep naar beneden. En je hebt een prachtig uitzicht op Gatlinburg. Na een rondje gelopen te hebben staan er boven op de berg van die heerlijke schommelstoelen. Wij hebben hier even gezeten en zijn toen weer naar beneden gegaan om te lunchen.

DF5AAA98-41D2-456A-AC9C-356A3B9F3FE3

Na een broodje bij Tenessee Jed’s hebben wij weer de spullen gepakt. Lees mobiel en E-reader. En zijn we weer naar boven gegaan met de skilift. Marijke heeft daar gelezen en Marcel heeft zich daar een beetje verveeld en lopen piekeren over de De Graafschap. Maar gelukkig wonnen ze weer eens met 2-0.

Het werd nog warm boven op de berg ook dus wij zijn maar weer eens naar beneden gegaan. Dan kan Marijke haar boek nog even uitlezen en kan Marcel mooi even de Graafschap luisteren voor de veranda van het hotel.

F50C3B77-0B6C-4E54-9069-BF56B9706561

Toen was het weer tijd om de berg op te gaan. En wat wij toen mee gemaakt hebben was speciaal. Een moeder beer en baby beer kwamen even langs op de berg. En nu hebben wij wel bewijs ervan. Je ziet niet elke dag wilde beren maar dat is al twee keer deze vakantie.

E2463BDC-D490-4342-86A4-191E8804F0E3

Een maal boven hebben wij de hangbrug nog maar eens bewandeld. En toen zegt Marijke ineens kom wij gaan nog een keer Moonshine proeven. Maar nu bij de andere grote Moonshine Distillery, Sugarlands Distilling Company. Wij kregen daar ongeveer een stuk of 10 smaken te proeven. Hartstikke leuk en de sfeer zat er goed in.

7A1E6244-73E8-4F9B-83EE-D2DE90FF8F9A

Toen was het tijd voor het avondeten. En wat kunnen de amerikanen als de beste. BBQ! Na het eten was het weer tijd om met de skilift omhoog te gaan. Wij hebben betaald voor de gehele dag dus daar gaan wij dan ook zeker gebruik van maken. Maar nu is alles mooi verlicht en er was een prachtige zonsondergang.

399381B5-6E33-4D35-BBC0-947A411961CD E4DE9A7E-9B43-48E2-96A8-C8DC3F603927

Toen wij het tijd om weer naar beneden te gaan en ajuus te zeggen tegen het nachtleven in Gatlinburg. Een prachtige ervaring en zeker een plek om weer eens terug te gaan. Een echte aanrader voor iedereen die hier in de buurt is. Morgen wacht weer een nieuw avontuur. Tot morgen!

1. Carina:
    1 oktober 2022
    Oh wat prachtig die zonsondergang
  2. Inge:
    1 oktober 2022
    lekker zo'n dagje niet te veel moeten. Zo'n zonsondergang is prachtig
  3. Willem Tesselaar:
    1 oktober 2022
    Een ideale plek om een dagje te relaxen
  4. Ada:
    1 oktober 2022
    Prachtige foto’s weer, maar ik vroeg me af wat kun je proeven bij Moonshine Distillery ??? Ik denk …..likeurtjes….., maar laat het ff weten….vind ik leuk
  5. Marijke Meijer:
    1 oktober 2022
    Ada dat is moonshine een likeur/sterke drank specifiek gemaakt in de smoky mountains.