Dag 6 Dollywood

29 september 2022 - Pigeon Forge, Tennessee, Verenigde Staten

Dollywood

Vandaag gaan we naar Dollywood, het themapark van Dolly Parton. Het park ligt in de Smoky Mountains en wordt omringt door bos.

Het park heeft attracties, handwerkers, live muziek en een harvest festival dus genoeg om ons een dag te vermaken.

0CA650A0-36A1-4589-A083-61D354C82DD9

Het park is helemaal aangekleed met pompoenen in alle soorten en maten. De ene nog mooier dan de andere. Het hele park ademt een herfst sfeer uit.

Overal treden bandjes en muzikanten op waardoor je een festival gevoel krijgt. Naast de bandjes is er overal eten met thema herfst waardoor het helemaal af is.

A00A16F5-65A8-49F4-8737-5BC66B72869B

We maken een ritje in een ouderwetse stoomtrein rondom het park. Daarbij komen we lekker onder de roet deeltjes te zitten. :-)

F41F9098-72ED-43BD-92D6-99EAD903FE1B

We eten het bekendste kaneelbrood van Amerika. En het smaakt goed. Heerlijk vers en  warm.

Daarna besluiten we een 30 min show te gaan kijken van The Erwins, een gospelband. Deze vonden het alvast tijd om hun kerst show uit te proberen. Echter naast religieuze kerstliedjes was ook het gepraat tussentijds heel religieus en werd de show beëindigd met een gebed en hoop dank aan de heer. Dit past prima bij de US maar voor ons iets te veel hocus spocus.

We wandelen rond langs alle activiteiten en winkels die het park te bieden heeft en eten enkele typische herfst gerechtjes

De volgende poging voor een show zijn Monroeville, een countryband. Een veel betere keuze. Ze spelen up tempo countrymuziek.

De laatste band zijn The Inspirations. Wederom een gospelband maar ze spelen in grootste theater dus wagen we de gok. Het resultaat 4 heren die geweldige kunnen zingen echter de teksten zijn niet aan ons besteed.

661C53B9-6181-46C6-BA27-AFD4AF04C016

Er is een trail waar de pompoenen vanaf 5 uur verlicht worden, we besluiten deze trail te wandelen ook al is het nog niet volledig donker. Ze zijn super verlicht en het geeft een heerlijke herfst en Halloween sfeer. Hiermee eindigen we ons bezoek aan Dollywood.

6B0EFDE6-36BE-498B-B9B0-B9776B83FB87

Morgen is onze laatste dag in de Smokies zoals de Amerikanen de Smoky Mountains noemen.

Oh en voor degene die zich druk maken over Orkaan Ian, we ontsnappen er aan dus wellicht alleen zaterdag wat regen.

1. Bionda:
    30 september 2022
    Jullie maken wel echt weer een hele gave reis! Heel veel plezier nog!!
  2. Carina:
    30 september 2022
    Geniet maar lekker verder zonder de orkaan
  3. Inge:
    Superleuke foto's.