Dag 5 Beren spotten

28 september 2022 - Gatlinburg, Tennessee, Verenigde Staten

Na een heerlijk Amerikaans ontbijt zijn wij de auto in gestapt en gingen richting de Smoky Mountains. De rijden vandaag de historic Motor Nature Trail. Deze eenrichtingsweg leid je helemaal door de Smokey Mountains heen met verschillende staps, wandelingen en uitkijkpunten. Een prachtige rit om met de auto te maken. Alle hoogtepunten in één autorit. Wij waren nog geen 10 minuten onderweg en zagen een hoop auto’s stil staan. En ineens rende er een jonge beer de weg over. Zo snel dat wij er geen foto van konden maken. Niet veel later zagen wij moeder beer het bos in lopen. Het was moeder beer met drie kleine beertjes. De rit was nu al geslaagd. Wij hebben er helaas geen bewijs van maar wilde beren gezien. CHECK! De rit gaat verder. Wij zijn gestopt bij bijna elke parkeerplaats en uitkijkpunt.

CE45B347-B927-4354-9730-CA5E632FA1F5

Wij hebben ook heerlijk door het bos gewandeld met de hoop op meer wilde dieren. Het enige wat wij door aan troffen waren schreeuwende Amerikanen. De route ging verder langs een riviertje naar beneden.

33A3D657-2D7D-49B2-BC9A-E4200F6903A1

Langs een oude boerderij uit 1930. Het was een prachtige autorit dwars door het bos heen. Een echte musthave mocht je in de buurt zijn.

3481E176-AA56-4581-B188-5A5D856168B9

Na de motor nature trail zijn wij via een andere route naar Pigeon Forge gereden. Langs de bergtoppen heb je een prachtig uitzicht op Gatlinburg. Eenmaal in Pigeon Forge aangekomen is het een en al kermisattracties, eettentjes en roadsigns. Las Vegas van het zuiden. Wij zijn er even door heen gereden maar wij waren er samen over eens dat Gatlinburg gezelliger en leuker is.

263377A3-5AAD-4FF2-9721-80E40A158CBD

Toen was het weer tijd om terug te keren naar Gatlinburg zelf. Wij kwamen gisteravond pas aan in dit dorpje dus wij hebben het dus nog niet helemaal gezien. Het is zeer toeristisch met leuke attracties zoals Ripley’s believe it ‘r not, een aquarium, movie cars, spookhuizen, winkeltjes, restaurants en nog veel meer. Alles eigenlijk wel.

552BBAD9-7101-4704-B87D-1BA3578DCA86

En wat ze ook hebben zijn een aantal Moonshine Distilleries. Wat is Moonshine? Moonshine is de Amerikaanse term voor zelfgemaakte sterkedrank. De uitdrukking is waarschijnlijk ontstaan vanwege het feit dat het stoken van alcohol illegaal was en daarom 's nachts 'bij maanlicht' gebeurde om ontdekking te voorkomen. Wij hebben bij Ole Smoky Distillery een Moonshine Tasting gedaan. Wij hebben daar verschillende soorten Moonshine geproefd. De ene ietsje lekkerder dan de ander. Marijke was vooral benieuwd naar de room varianten. Het proeven in deze zaak was al een attractie op zich. Een hoop schreeuwde mensen en iedere wordt naar binnen gelokt. Super leuke ervaring.

F32DC262-B1D1-430D-A815-5854A40DC2A0

Na het proeven hebben wij de rest van Gatlinburg bekeken en je kijkt je ogen uit. Zelfs samen gaat het feest door. Na een lange maar super leuke dag is het weer tijd om het hotel op te zoeken. Morgen weer een nieuwe dag…

1. Carina:
    29 september 2022
    Hoi, ook weer prachtige foto's, vooral zo doorgaan 😀
  2. Ada:
    30 september 2022
    Hele mooie foto’s !!!!!!!!