Dag 4 Smoky Mountains

27 september 2022 - Gatlinburg, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag verlaten we Savannah, via South Carolina rijden we naar North Carolina naar de Smoky Mountains en als we door rijden naar ons hotel zitten we in Tennessee

Deze rit duurt ca. 6 uur. Dat is gelijk een van de langste ritten van onze roadtrip.

5A72B72B-BD89-4908-B87B-3D4B287AB5B5

Rond 14 uur komen we aan in Oconaluftee visitors center. Dit is onze stop. We bekijken de mogelijkheden en lezen dat er rondom het centrum veel herten actief zijn.

Na een korte wandeling rondom het centrum vervolgen we onze weg naar Clingmans Dome, het hoogste uitkijk punt in de Smoky Mountains.

Onderweg spotten we meerdere herten. Hiermee hebben we ook onze eerste wilde dieren gezien. Nu op naar de zwarte beren die ook in de Smoky Mountains leven.

087DA73F-CFF6-497A-AC04-93B0438AE4BF

Terug naar Clingmans Dome, het  is 6643 feet hoog, via een stijle trail wandel je omhoog naar het uitkijkpunt, daar wandel he via een ramp verder omhoog om over de boomtoppen te  kijken. Erg indrukwekkend en de uitdagende trail waard.

2EC522DF-10C9-4E8C-9A50-B48F3B4C6F3E

Hierna vervolgen we onze weg naar Gatlinburg, een dorpje midden in de Smoky mountains. We verblijven in de Gatlinburg Inn, een historisch hotel uit 1937, dit is in het interieur ook te zien. Buiten is het super met schommelstoelen op de veranda en ‘savonds een houtvuur. In dit historische hotel hebben verschillende beroemde Amerikanen geslapen maar ook is het decor geweest in films.

5019E2DB-D739-4722-B1DF-B5333C4DB1E2

Na het inchecken wandelen we door de hoofdstraat en vinden een klein gezellig restaurant waar we gefrituurde augurk eten. Een delicatesse.

499AFE0E-7926-4CCA-83B0-3B8416E75305

Daarmee eindigt vandaag, morgen gaan we meer ontdekken in de Smoky Mountains en Gatlinburg.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerrit:
    28 september 2022
    In dit historische hotel hebben verschillende beroemde Amerikanen geslapen........ en vanaf nu ook beroemde mensen uit de Achterhoek........;-))
  2. Carina:
    28 september 2022
    Geweldig allemaal, veel plezier enne mooi weer daar zo te zien