Dag 6 Historisch Rome

28 april 2022 - Rome, Italië

Helaas is uitslapen er niet bij vandaag, om 9 uur moeten we vertrekken richting het Colloseum, een van de 7 wereldwonderen.

08EC2A52-C51D-4F39-9A92-3A409638099B

Vandaag gaan we terug in de tijd en geschiedenis van enkele bekende plekken in Rome. We worden om 10 uur verwacht bij het Colloseum, na incheck en ontvangst van onze headsets begint onze 3 uur durende toer door de oudheid. We beginnen in het Colloseum. Het grootste amfi theater gebouwd in de 1e eeuw na christus. Uitleg over de verschillende onderdelen, wie waar mag zitten want in de oudheid bepaalde de sociale klasse of je mocht zitten en waar. We zien de eerste lift, de hokjes waar de gladiatoren en dieren opgesloten werden en natuurlijk het immense bouwwerk zelf. Onze gids is een historicus die heel veel verteld met heel veel passie.

028A274A-6AE9-4AC3-958D-F87F6B2A73C2

Na 1,5 uur rondgelopen te hebben door het Colloseum verplaatsen we ons naar Pallentine Hill met een geweldig uitzicht over Het Forum

Romano en wederom een wereld aan historische verhalen. Palentine Hill is een van de 7 heuvels in Rome. Hij geldt als de heuvel die het eerst werd bewoond, en was sinds de keizertijd de heuvel waar de keizers hun paleis hadden. Via een mooie weg lopen we zo het Forum Romanum in en zien oude fresco’s, kerken, zuilen, graf van Guilo Cecar. Na 3 uur is onze toer voorbij. Het Forum

36B35B72-2E35-4EDB-98A5-8EB399615273

Romanum was in de historisch Rome het  centrum van de stad. Het forum was in de gloriedagen van het Romeinse Rijk het politieke, juridische, religieuze en commerciële centrum van de stad. We lunchen binnen de muren zodat we zelf ook nog even kunnen rondlopen in de oudheid.

Daarna nemen we de hop on hop off bus naar het hotel. Even bijkomen voor we naar het Hard Rock Cafe gaan. Wat anders eten dan pizza en pasta vandaag.

Morgen bezoeken we het kleinste land binnen de grenzen van Rome

1. Willem Tesselaar:
    29 april 2022
    Hebben jullie een indruk kunnen krijgen van het leven destijds van de Gladiator 😉 en morgen naar het Vaticaan, veel plezier 😇