Bushwalk & Gamedrive at Phelwana Game Lodge

18 september 2019 - Mopani, Zuid-Afrika

Vanmorgen begonnen we met een safari vanaf onze villa naar het hoofdgebouw, onderweg kwamen we overstekende giraffes tegen. Dit was pas het begin want om 7 uur nam Ranger Alex ons mee op een zogenaamde bushwalk, een wandeling van 1,5 uur door het reservaat. De focus lag op planten, dierensporen en kleine dieren, maar natuurlijk bestaat er ook de kans grote dieren tegen te komen. Op enkele meters van het hoofdgebouw treffen we zebra’s. Daarna vervolgen we onze weg langs een waterbok, termietenheuvel en aloë vera plant. Onderweg zien we verschillende hertachtigen zoals antilopes, kudu’s en impala,s. We wandelen door het reservaat en zien de Marula boom, ook wel olifantenboom genoemd. Hij lijkt dood maar er wordt ons verzekerd dat hij dat niet is en dat ondanks de mythe de dieren die het fruit eten niet dronken worden. De Marula boom produceert de vruchten waarvan de typisch Afrikaanse likeur Amarula van gemaakt wordt. Deze drank met een zoete karamelachtige smaak bestaat uit marula fruit, room en suiker. Het drankje is herkenbaar aan de bruine fles met de afbeelding van een olifant.

We wandelen verder richting een waterplas waarin een krokodil en nijlpaarden zitten. We zien onderweg ook giraffes en hebben geluk dat de nijlpaarden regelmatig hun kop boven het water laten zien. Het is een bijzondere ervaring om door het reservaat te lopen wetende dat al die wilde dieren hier ook rondlopen en leven. Na 1,5 uur komen we terug bij het hoofdgebouw voor een heerlijk ontbijt. Tijdens het ontbijt zien we aapjes rond lopen.

Daarna is het tijd om te relaxen. We genieten van ons prive zwembad en spotten vanuit de ligstoel hagedissen en hertachtigen. Het is een bijzondere gewaarwording.

Rond 13 uur wandelen we van de villa naar het hoofdgebouw voor een lunch. Onderweg zien we wederom hertachtigen, ze staan langs de weg. We lunchen met uitzicht op het water. Na de lunch hebben we nog wat tijd om te relaxen en om half 5 begint onze 1ste game drive.

We rijden in een open jeep met ranger door het reservaat. Hij verteld over de dieren en de natuur. In dit prive reservaat zitten 2 van de big five, de buffel en het luipaard. Wij hebben gisteren de buffel gespot en vandaag weer. Verder zien we impala’s, giraffen, wrattenzwijntjes, wild beest, zebra’s, nijlpaarden en gazelles. Alles bij de ondergaande zon. Na afloop genieten we van een drankje bij het kampvuur voordat we wederom mogen genieten van een 3 gangen diner.

Terug bij de villa genieten we van onze laatste avond.

Let op voor onze volgers morgen logeren we in Kruger Park met zeer beperkte wifi en overmorgen in Swaziland in een Lodge zonder elektriciteit in onze accommodatie. Dus de volgende update laat wellicht even op zich wachten.

1. Willem Tesselaar:
    18 september 2019
    Prachtige foto’s en lijkt mij allemaal een prachtige ervaring en veel plezier in het Krugerpark
  2. Karen:
    18 september 2019
    Wow te gek!!! Geniet ervan
  3. Ada Tesselaar:
    19 september 2019
    Prachtig allemaal en geniet van het Krugerpark !!
    Jullie verhalen zijn erg leuk en ik zie het allemaal voor me.