Dag 14 Bourbon street in New Orleans

7 oktober 2022 - New Orleans, Verenigde Staten

Vanochtend was het relaxed wakker worden. Wij moesten stipt 8:30 beneden zijn voor het ontbijt. Wij waren natuurlijk al voor de wekker wakker en waren mooi op tijd beneden. Wij namen allemaal plaatst in de diningroom. Een prachtig gedecoreerde kamer en chique zilver bestek. Daar kreeg iedereen hetzelfde te eten. Er was niks te kiezen. Een bordje vol met een stukje quiche, een biscuit, een mini hamburger (sausage) en een bakje met grits. Grits lijkt op een bakje warme pudding met couscous. Heel droog en met weinig smaak. Verder was het ontbijt prima.

4BED34FE-F64F-4723-8A48-56E78CED7138

Na het ontbijt kregen wij een rondleiding door dit oude Antebellum huis. Wij kregen uitleg wanneer het huis was gebouwd en welke eigenaren dit huis heeft gehad. Wij liepen door de verschillende kamers heen en kregen uitleg hoe het in die tijd ging. Waarom de bedden zo hoog waren. Nou zodat het koeler was. De ramen zijn op dezelfde hoogte als de bedden. Zodat je daarom een verkoelend briesje had. En er kunnen eventueel ook mensen onder het bed slapen. Dat moet ook wel als je 13 kinderen hebt in die tijd.

CB971638-E72C-4FEA-8C1B-02A92D0556D6

Wij kregen te zien waar de uitdrukking Sleep Tight and don’t let the bed bugs bite! Iedereen heeft die uitdrukking wel eens gehoord. De uitdrukking Sleep Tight komt van de onderkant van het matras. Het matras lag op touwen die je elke dag weer goed moet aanspannen zodat je niet op de grond ligt. En de uitdrukking don’t let the bed bugs bite, komt van het matras zelf. De matrassen van vroeger werden gevuld met zachter materialen. Met bijvoorbeeld mos uit het bos. En daar zitten meestal nog beestjes in. Vandaar die uitdrukking. Verder vertelde hij nog dat er een geest rond spookt in dit huis. Een oude man en een kat zouden regelmatig te horen en te zien zijn. Het TV programma Ghosthunters zullen hier dit jaar nog aandacht aan besteden.

Na de tour was het tijd om de spullen te pakken en richting New Orleans te rijden. Het was een rit van ongeveer 3 uurtjes. Ongeveer halverwege de rit rijden wij weer een nieuwe staat binnen. Louisiana.

0B0B0A3F-26E4-4B65-A473-5B9DD4C784C4

Rond 14:00 zijn wij in New Orleans. Het verkeer was een uitdaging maar wij hebben het gehaald.  Wij worden opgewacht door de eigenaar van de Bed & Breakfast waar wij de komende 3 nachten verblijven. Rond 16:00 verlaten wij de B&B en gaan richting het centrum.

Dan doen wij natuurlijk niet per voet maar met de streetcarEen soort van tram. En niet zomaar een tram. De St. Charles Streetcar-lijn is een historische tramlijn in New Orleans, Louisiana. Het is de oudste continu werkende tramlijn ter wereld, aangezien deze sinds 1835 in gebruik is.

463650B2-9013-4346-AA84-CDE1F2B100BF

Het is wel donders druk in de tram dus het is proppen. Eenmaal in het centrum loop je gelijk Bourbonstreet op. Deze straat bruist van de mensen cafés en muziek. Overal hoor je trommels, muziek en mensen. Een grote kermis! Wij besluiten daar op een van de balkons te eten. Wij eten daar Gumbo, Jambalaya en Red beans met rijst. Echt zuidelijk eten.

79609C26-6D6B-401F-8630-3BC43E9610DC B0024A2E-5DD2-44D7-BE6A-DA82F9DAF551

Vanavond hadden wij nog een wandeltour op het programma staan. Een Spook, vampier en voodoo tour. Deze begon om 20:00 en eindigde om 22:00. Wij liepen door de French Quarter. Op bepaalde plekken vertelde ze een spookverhaal of iets over voodoo en vampieren. Laten wij eerlijk zijn over deze tour.

58E07634-7A74-4DCD-9605-F390F1931EE8 67B5C688-F628-4B66-9973-F30141D8587D

Het was niet de beste tour. Hij was niet echt spannend of boeiend. Het enige enge wat wij op die tour gezien hebben was een man in een bikini die naakt over straat liep. Na de tour was het tijd om weer richting hotel te gaan. Weer met de oude tram terug. Morgen wacht er weer een nieuwe dag in New Orleans. Tot morgen.

1. Carina:
    8 oktober 2022
    Leuk hoor, nog veel plezier in New Orleans en misschien zien jullie nog wel NCIS acteurs😀
  2. Karen:
    8 oktober 2022
    Gaaf!! Hoe was die Voodoo tour?
    Zijn jullie ge-voo-doo?
  3. Wendy:
    8 oktober 2022
    Leuk hoor! Nog veel plezier in Orleans!!
  4. Inge:
    8 oktober 2022
    Gaaf Bourbon street....Ziet het er in het echt net zo uit als in de vampirefilms?