Dag 13 Natchez een real life geschiedenis boek

6 oktober 2022 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Vandaag verlaten we Vicksburg en rijden zuidelijk naar Natchez. Natchez is een stad aan de Mississippi river en staat bekend om de vele Antebellum huizen. We rijden via een mooie bosroute, Natchez Trace parkway ook wel de Old Natchez Trace genoemd naar Natchez.

Onderweg komen we langs een Sunken Trace, een korte wandeling door het bos laat een trail vele malen lager zien. We lopen natuurlijk even naar beneden om mooie foto’s te maken.

EA83DB3C-0A95-402F-AFD0-F3114B5FA0B1

Na een kleine 2 uur rijden krijgt Marijke de schrik van haar leven, er lag een slang op de weg. Gelukkig snel doorgereden.

We stoppen bij het Natchez vistors center. Natchez is de oudste stad aan de Mississippi. Vroeger waren er veel katoen plantages wat nu resulteert in mooie Antebellum huizen. Daarnaast had Natchez een van de grootste  slavenmarkten in het zuiden Forks of the Roads.

2F0930D1-EC5D-4F84-AFCD-E9C7C3C4C0B8

Het stadje is eigenlijk een levend geschiedenis boek.

We besluiten eerst een maken eerst een bustour door Natchez, zo krijgen we alle info en zien we de meest bekende plekken. Na een rit van ca. 1 uur zijn we terug bij het begin punt, we liften mee naar het centrum en wandelen langs de bekende huizen naar de waterkant voor een korte wandeling langs de rivier. Daarna is het tijd om de bus te nemen naar her begin punt want we gaan inchecken in ons hotel.

868BEB88-6099-46CF-8ABF-154330D671A4

We slapen in een van de vele Antebellum huizen. Onze heet Linden. Het is een B&B. We rijden een oprij laan op en voor ons zien we een wit Antebellum huis. We worden vriendelijk ontvangen waarna we naar onze kamer gaan, ook dit is net een plaatje uit een geschiedenis boek.

18AE31C6-8655-4770-889B-DA5F250365AE87BFD50E-C363-490D-9BB2-7AA2447E36EB

Aangezien Natchez niet zo groot is en slechts een handje vol restaurants telt besluiten te eten aan de rivier. Dit was de beste keuze. We hebben heerlijk gegeten en afgesloten met een breadpudding pumpkin spiced, een typisch zuidelijk toetje. Morgenochtend om stipt 8.30 is het ontbijt en daarna om 9.30 de tour door het huis.

D9042AB3-0E3D-4E3A-97C6-F97A8D8D7D68

Na de tour vervolgen we onze weg naar New Orleans.