Dag 11 Graceland

4 oktober 2022 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Graceland

Vanmorgen was het zover, na het ontbijt vertrokken wij uit downtown Memphis om een bezoek te gaan brengen aan Graceland, het huis van en diverse musea omtrent Elvis bevinden zich hier. In een kleine 15 minuten rijden we naar Elvis Boulevard, aan deze grote weg ligt het landgoed Graceland. We beginnen met een tour door het huis ook wel de mansion genoemd.

43ED5309-6E09-4E63-8CE3-58F6A1E8C832

Het huis ligt achter een betonnen muur en is helemaal niet zo heel groot. Als het onze beurt is gaan we naar binnen. Rechts bevind zich de woonkamer en links de eetkamer. Achter de woonkamer is de slaapkamer van Elvis zijn ouders. Via de eetkamer kom je in de keuken. Alles is erg compact.

We gaan naar de basement, daar bevind zich de televisie kamer met 3 TV’s naast elkaar. Tegenover de televisiekamer was de poolkamer. Hierna loop je naar boven en kom je in de aangebouwde kamer, dit is de welbekende jungleroom.

885C3548-3206-4373-B4AC-CD80265FAE86

Via de jungleroom kom je bij de carport, hier stonden de auto’s maar deze staan nu in een van de musea. Aan het eind van de veranda ligt Vernons office, hier werd alle fanmail afgehandeld.

Door naar de trophyroom hier is nu expositie over Elvis en zijn familie. Daarna zie je de tuin, het zwembad en de stallen.

Daarna kom je in een recreatieruimte met indoor racketball/ squash baan. Hier heeft Elvis de laatste uren voor zijn overlijden doorgebracht met vrienden en familie.

CE066B22-6899-4C73-8E0C-12D0EF65BED5

Als laatste kom je in de mediation garden. Hier ligt Elvis naast zijn ouders en oma begraven. Ook is er het graf van Benjamin de zoon van Lisa Marie.

3F650449-6AB6-4980-88C0-36182E7E4ABB

Na deze tour gaan we terug naar de andere kant en bezoeken de musea.

Je hebt een musea met de auto’s en motoren van Elvis, een musea met alle info over Elvis in het leger, een over Lisa Marie, een over zijn liefde voor voetbal, de impact op muzikanten, enkele filmstudio’s waar series en films omtrent Graceland zijn opgenomen, maar de indrukwekkende musea zijn die over zijn carrière, zijn kostuums en gouden platen. Echt wanden vol gouden platen en awards en heel veel kostuums.

5CFF5B5E-752E-4136-AD3F-A15A4D483573

Al laatste bezoeken we de vliegtuigen er staan er 2 op Graceland, de Lisa Marie een mega vliegtuig met zitkamer, eetkamer, relax kamer en   zelfs een slaapkamer. De wasbak in toilet is met goud bezet. Daarnaast een kleinere die ook gebruikt werd door de Presleys.

11FC80A0-584B-4D63-A937-D4A74AA74102

Daarna zijn we terug bij het begin en is het eind van de middag. We hebben alles bekeken en het was zeker de moeite waard. We zijn een ervaring rijker en hebben heel veel foto’s gemaakt.

We hebben besloten vanavond lekker rustig aan te doen. Morgen rijden we richting het zuiden.

1. Carina:
    5 oktober 2022
    Gaaf en ik ga er van uit als je daar loopt ze ook alle muziek van Elvis laten horen, geniet maar lekker verder
  2. Willem Tesselaar:
    5 oktober 2022
    Mooi verhaal, mooie foto’s van een legendarische plek
  3. Ada:
    5 oktober 2022
    Jeetje, wat bijzonder dat Graceland. Prachtig om te zien en ook al die prachtige kostuums van hem. Heel mooi !!!!