Van wijn naar Pinguïns

30 september 2019 - Simon's Town, Zuid-Afrika

Gisteren zijn we vergeten te vertellen dat na onze rammelende Honda wij nu een lekkende Suzuki hadden. Niets ernstig maar niet handig met de regen. Vanuit de binnenspiegel lekt er water. Gelukkig is het weer weer beter en vol goede moet beginnen we aan het laatste deel van onze reis.

Vanmorgen zijn we na een goed ontbijt naar Wine Estate Rust en Vrede gereden. Zij staan bekend om hun rode wijnen. We worden vriendelijk ontvangen en bekijken de opslag, barrelroom (hier liggen de eikenhouten vaten waarin de wijn rijpt). Na enige uitleg proeven we 3 vintage wijnen. Althans Marijke proeft want volgens Marcel ruikt en smaakt alles naar wijn.

Na dit bezoek gaan we vandaag 2 plekken aan de kust opzoeken, ze liggen op een klein half uurtje rijden. De eerste stop is Muizenberg, een strand dat bekend staat om de kleurde strandhuisjes. Aangezien het winderig is wandelen we een klein stukje, zoeken wat schelpjes voor in de vaas en houden het hier voor gezien. Op naar de 2e stop!

De 2e stop in Boulders Beach, dit strand staat bekend om de pinguïns, we parkeren de auto en na een snelle lunch lopen we het natuurpark in. Je kunt op het eerste strand zwemmen, helaas zitten hier weinig pinguïns. Dan maar verder lopen, en dan ruik je ze ook. Die beesten stinken, niet normaal meer. Maar we zien een heleboel pinguïns. In de duinen maar ook op het strand en in zee. Ruim 2,5 uur vermaken we ons met wandelen en het aanschouwen van deze vermakelijke beestjes.

Daarna besluiten we ook de alternatieve route aan de andere kant te doen. Minder pinguïns maar terwijl we op de rotsen genieten van het uitzicht spotten een walvis. Het is er heerlijk rustig en zonnig. Een ideale plek om dit verslag te schrijven. Helaas is het dan tijd om opzoek te gaan naar ons hotel. Das best een avontuur, de berg op, Oostenrijk is er niets bij! Berg op en niet een beetje, ons hotel licht zo hoog mogelijk.

Na het inchecken wandelen we naar de haven voor een hapje en drankje. Berg af, maar na het eten weer berg op. Dan is het tijd om te relaxen en te genieten van het uitzicht van onze bruidsuite en ons voor te bereiden op morgen, een stukje Nederlandse geschiedenis. :-)

1. Inge:
    30 september 2019