Toerist in New York

4 oktober 2018 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag staat een dagje toerist spelen in New York op het programma. Na een heerlijke nachtrust in prima bedjes, waar de meningen over verdeeld zijn vertrekken we richting Central Park. Na al die roadtrips is het tijd voor wat activiteit en beginnen we met een ochtend wandeling door Central Park langs de dierentuin en Bethesda Fontein.

Central Park

Om uiteindelijk te eindigen bij het National History Museum, aangezien Marijke daar nog nooit geweest was, een must do volgens Marcel. Dus betalen wat je zelf wilt en gaan met die banaan. Op naar de dino’s, helaas geen T-rex want dat gedeelte was gesloten maar wel de grootste dino ooit, de titanosaurus. Via de dierentuin van opgezette dieren naar de haaien om zo een goede indruk te krijgen van het museum. Het was zeker de moeite waard.

Jaws in NHM

Omdat we toch in NY zijn en Marcel zijn visit van Hard Rock Cafe Yankee Stadium nog niet heeft is dat onze volgende stop. Meteen een ideale plek om te lunchen.

Na de lunch gaan we naar Brooklynn om vanuit daar via de Brooklynn Bridge naar Manhattan te wandelen. Een mooie wandeling met geweldige uitzichten.

Brooklyn Bridge

De weer goden zijn ons dan niet meer zo gunstig gezind en het begint helaas wat te druppelen. Maar ach dat zijn wij Nederlanders wel gewend. Op naar 9/11 memorial en de Freedom Tower. Het blijft ontzwttend indrukwekkend om daar rond te lopen en alle namen te lezen. Het park is bdertussen echt een park geworden, de bomen zijn gegroeit en tussen deze bomen staat de enige boom die na het instorten van de torens nog overeind stond. De boom is gedurende alle werkzaamheden beschermd en is weer in top conditie.

memorial 1

Vanavond kiezen we een typische Amerikaanse dinner uit om te eten. Heerlijk versiert vol met halloween decoraties. Het zit vol dus het eten moet goed zijn. Na een goede maaltijd waarvan we de helft mee nemen omdat het veel te veel is lopen we terug naar  ons hotel. Morgen staat er namelijk wederom een druk programma op de agenda.

1. Ada Tesselaar:
    5 oktober 2018
    Indrukwekkend allemaal !!! Geniet ervan !!!
  2. Willem Tesselaar:
    5 oktober 2018
    Mooie foto’s op bekend terrein, have fun
  3. Carina:
    6 oktober 2018
    Hoi Marcel en Marijke,

Ik heb een beetje laat alles gelezen en bekeken, maar wat een reis tot nu toe, geweldig.
    Nog heel veel plezier samen.