Robbeneiland en V&A Waterfront

2 oktober 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vanmorgen werden we wakker in de bewoonde wereld of beter gezegd in de mothercity, Kaapstad.

We hebben in Nederland al kaartjes gekocht voor Robbeneiland. Om 11 uur gaat onze veerboot. Maar eerst maar eens kijken wat het ontbijt brengt. Wederom mogen we niet klagen. Na een goed ontbijt lopen we naar de busstop van de hop on hop off bus. Dit wordt ons vervoersmiddel de komende dagen. We kiezen voor de rode lijn langs de grote attracties met voor ons als eindpunt V&A waterfront. Hiervandaan vertrekt de boot naar Robbeneiland. Ik zeg bewust boot want een veerboot kun je het niet noemen. De boot wordt volgestampt en iedereen moet zitten. Dan begint de overtocht van een half uur. Achter ons een prachtig uitzicht op de stad en Tafelberg maar ja je zit dus weinig genieten.

Bij aankomst schreeuwt we een dame dat je naar de bus moet lopen voor je tour. Het os gewoon volg de massa. Met de bus maak je een tour over het eiland en verteld een gids de geschiedenis over Robbeneiland, de gevangenis en natuurlijk bekende gevangenen waaronder Nelson Mandela. Dit is erg interessant.

Na een uur wordt je afgezet bij het cellencomplex en verteld een oud gevangene zijn verhaal en uiteindelijk zie je de mini cel van Nelson Mandela. Dit was een indrukwekkend bezoek. Rond half 3 zijn we terug in V&A waterfront. Met onze 3 dagen bus tickets hebben we direct een city pass dit betekend toegang tot alle attracties. Na een rondje lopen besluiten we het reuzenrad te doen. Leuke uitzichten maar in vergelijking met London een miniatuur versie.

We bezoeken de mall, wandelen over de kade, langs de food market waar we later ook ons diner scoren en genieten van een drankje op terras. Wederom een dag met mooie indrukken maar ook met een geschiedenis les.

Morgen gaan we de hoogte in en zien we een andere kant van Kaapstad

1. Willem Tesselaar:
    2 oktober 2019
    Een mooie dag , met een brok Zuid-Afrikaanse historie.
    Met prachtige foto’s.
    Mooie afsluiting van een prachtige reis, fijne dagen nog
  2. Inge:
    2 oktober 2019
    Robbeneiland...zoveel geschiedenis. Nou ben ik echt jaloers. De pinquins waren al jaloersmakend, maar zo'n brok gesvhiedenis is dat helemaal.
    Geniet van jullie hop on hop off dagen
  3. Gerrit:
    3 oktober 2019
    Als je Arjen ziet doe hem de groeten.............. pfffff flauw maar ja het moet er toch even uit.................................... verder geniet lekker van jullie geweldige avontuur.