Regenachtig Zuid Afrika

29 september 2019 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Vanmorgen worden we wakker met regen, dat was niet gepland, maar ach het klaart vast op. Na lekker rustig aan gedaan te hebben rijden we via de walvis kustroute naar Betty’s Way. Waar Hermanus bekend is om zijn walvissen, is Betty’s Bay bekend om haar pinguïns. Eindelijk zien we ze in het echt, de eerste wacht ons al op bij het hek. We trotseren de regen en de wind en gelukkig zien we heel veel pinguïns. Na een kleine 10 minuten snel weer de auto in! Te nat en koud maar wel gezien. Check!

We vervolgen onze weg op de kustroute richting Stellenbosch, dat is vandaag op onze eindbestemming. We rijden via een bochtige weg met aan de ene kant de oceaan en aan de andere kant de bergen. Verschillende stops geven prachtig uitzicht ondanks de bewolking. Gaande weg klaart het op en als we hij onze volgende stop aankomen is het droog en breekt er zelfs een waterig zonnetje door.

We zijn aangekomen bij Spier, een van de grootste wijnhuizen in de regio. We gaan een tasting doen van wijn in combinatie met chocolade. Je krijgt 3 wijnen en 3 chocolaatjes om te proeven. Een leuke tasting en uiteindelijk proeven we ook nog enkele standaard wijnen die we meteen maar bestellen voor thuis. :-)

Dan is het lunchtijd. We lunchen op het landgoed bij Spier.

Daarna is het tijd om richting ons hotel in Stellenbosch te rijden. Het total ligt midden in Stellenbosch. Op loop afstand winkels en restaurants, echter op zondag is heel veel dicht. Dan maar een rondje wandelen en op terrasje genieten van een drankje. Dit terwijl we bekijken welk wijnhuis we morgen bezoeken voor een rondleiding door de kelders. We kiezen voor Rust en Vrede!

We besluiten te gaan eten bij de Stellenbosch Kitchen, een goede keus! Marcel kiest voor een monster burger en ik neem de garnalen risotto. Beide zijn heerlijk. We laten ons overhalen voor een toetje en ook deze zijn wederom overheerlijk, een amarula bread & butter pudding (zie foto). Gelukkig kennen ze hier doggiebags en kunnen we de overgebleven plakjes meenemen! :-)

Vandaag was wederom onvergetelijk ondanks de regen.

1. Inge:
    29 september 2019
    Die pinquins zijn echt Te Lief. Kan je i.p.v. wijnen bestellen niet een pinquinnetje meenemen voor thuis?
  2. Marijke & Marcel:
    29 september 2019
    Ja dat vroeg ik Marcel ook al, leuk voor in de tuin :-)
  3. Gerrit:
    30 september 2019
    Is dat die Linux Pinquin????