Kaap de goede hoop en Kaapstad

1 oktober 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag rijden wij alweer naar ons allerlaatste hotel toe van deze vakantie en onze eindbestemming Kaapstad. Dus na opnieuw een heerlijk ontbijt pakken wij de auto in en vertrekken naar het Zuidelijkste punt van Afrika. Cape Point. Maar de meeste mensen kennen dit punt als Kaap de goede hoop. Dit punt wordt gezien als het meeste zuidelijke punt van Afrika. Dit is echter niet zo. Cape Agulhas, zo’n 150 kilometer oostelijke richting is eigenlijk het meeste zuidelijke punt van Afrika. Maar omdat twee oceanen, de Indische en Atlantische, hier elkaar ontmoeten wordt door het massa toerisme dit punt gezien als het meeste zuidelijke punt van Afrika. En toeristisch is het zeker. Blikken vol Chinezen zijn weer los getrokken. Wij bezoeken eerst Cape Point. Bovenop de bult staat de historische vuurtoren. Je kan hier met een treintje naar boven of te voet. Het uitzicht boven is fantastisch. Voor de meeste is deze plek ook bekend om het vergaan van de Vliegende Hollander. Voor meer info verwijzen we graag maar onze al bekende vriend Google :-). De volgende stop is het bekende Kaap de Goede Hoop. Meer dan een houten bord en rotsen is het niet, maar wel foto waard!

En ja hoor ook hier staan weer bussen vol Chinezen. Het blijft een apart volk en dan ben ik nog zeer milt.

Na een kleine lunch bij Neptunes Dairy, een prachtig uitzicht over de rotsen en oceaan, vervolgen wij onze weg richting Kaapstad. Een fantastisch mooie route langs de kust. Misschien wel een van de mooiste autoroutes van de wereld. Chapman’s Peak! Zie de foto’s dat zegt genoeg. Je merkt dat het steeds drukker op de weg wordt. Dat betekend dat wij dichter bij Kaapstad komen. Na een stop aam het strand en bezoekje aan Hard Rock Cafe rijden we verder Kaapstad in. Ons hotel ligt in het business gedeelte van Kaapstad. Op loopafstand van de toeristische straatjes. Wij checken ons in. En parkeren onze auto in de parkeergarage van het hotel. Wij mochten onze auto parkeren op M19. Oftewel op de zevende verdieping. Wij pakken onze auto uit en controle eerste onze kamer voordat wij de stad een beetje gaan verkennen. Wij lopen een stukje in het park en lopen een aantal toeristische straatjes door. Oftewel een hoop kraampjes waar allerlei beeldjes en andere Afrikaanse producten verkocht worden. Wij drinken nog even wat op een terrasje en toen was het weer tijd om richting hotel te lopen. Er wordt namelijk afgeraden om in het donker in Kaapstad rond te lopen. Er zijn natuurlijk een aantal wijken waar dit geen probleem is maar wij nemen in deze wijk geen risico. Wij hebben voordat wij onze kamer opzoeken heerlijk gegeten bij de Italiaan om de hoek van het hotel. Het was delizioso! Morgen wacht een volle dag Kaapstad tot morgen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl