Dag 4 Napoli sightseeing

26 april 2022 - Napels, Italië

Vandaag is onze laatste dag in Napels, we hebben besloten de stad met een hop on hop off bus te bekijken. Na een korte wandeling stappen we op de eerste route langs de golf van Napels. Deze route gaat via de haven en de wijk Posillipo. Deze wijk ligt op een heuvel waardoor je een geweldig uitzicht hebt op Napels, de baai en de Vesuvius. Na het volledige rondje waren we het eens dat we de 2e route zouden nemen om het centrum heen. Helaas zie je langs de route weinig van de bezienswaardigheden en besluiten we uit te stappen bij Piazza del Gesú.

EFBECAA8-354D-495B-9D17-E545FCAA567C

Na een heerlijke Italiaanse tapas lunch wandelen we door kleine straatjes en steegjes naar de Duomo van Napels. DeZe ligt verscholen in een woonwijk maar is zeker een bezoekje waard. Op de terug weg bezoeken we nog een kerk. Kerken hier zijn voorzien van veel pracht en praal en fresco’s.

2AB6AD22-BDE5-4EB3-9FC5-BF492BC99F0A

Na een korte stop in het hotel gaan we lekker eten in de zogenaamde Spaanse wijk. We vinden een restaurant met terras aan de weg, scooters en auto’s passeren en het gaat elke keer goed. De anti pasti en pasta smaken goed, echter willen ze ons graag weg hebben want plotseling ligt de rekening voor ons. Geen dessert en geen limoncello dus. Geen Napolitaanse gastvrijheid hier! 😂

D55A3949-AA11-4A0B-A911-AB49520B5336

Morgenvroeg vertrekken we met de trein naar Rome.