Dag 12 Toscane

4 mei 2022 - Florence, Italië

Vandaag begint onze dag vroeg, we gaan Toscane bezoeken. Om 8 uur vertrekt onze bus. Na ruim een uur komen we aan in Siena.

In Siena wandelen we onder begeleiding van een gids langs de bezienswaardigheden. Siena heeft de oudste bank van Europa en een Kathedraal. Maar het meest bekend is het paardenrennen. De Palio, ofwel il Palio (het vaandel), is de paardenrace die sinds 1287 gehouden wordt in het centrum van de stad rond het grootste plein. De race gaat tussen de 17 wijken die binnen de stadsmuren liggen. De race vindt tweemaal per jaar plaats: op 2 juli en op 16 augustus. Er mogen per race 10 wijken mee doen.

82172878-8322-45C7-BE0A-2CEAFA125FC0

Na ruim 2 uur in Siena is het tijd om verder te reizen naar onze volgende stop een biologische boerderij waar ze wijn, olijfolie, saffraan en vlees maken in chianti regio. Na een korte tour is het tijd voor de lunch en wijn proeverij. Het is een 4 gangen lunch met bij elke gang een wij .

DCA12FCF-317F-45E4-BECF-30FE3C54F420

Na de lunch gaan we naar San Gimignano, een middeleeuws, ommuurd, stadje in de provincie Siena van de Italiaanse regio Toscane. De plaats trekt veel toeristen, vooral vanwege de bijzondere middeleeuwse architectuur. San Gimignano is bekend om zijn veertien torens die het silhouet van de stad domineren. Hier hebben we vrije tijd. Echter hebben we de tip gekregen dat je hier de beste gelato kunt eten. Dus op naar een ijsje. Er staat een rij voor de duur dus je kunt de juiste gelateria niet missen.

79566791-3E7A-411A-9B7D-2842C34A45F5

Daarna is het tijd voor vertrek naar onze laatste stop. Via bochtige weggetjes rijden we door het Toscaanse landschap naar Pisa. In Pisa bezoeken we natuurlijk de scheve toren.

DEFC4503-7EC3-4DCA-A7A6-5F3A18A123C4

Na de laatste foto’s is het tijd om terug te gaan naar Firenze.

Morgen is alweer onze laatste dag in Italië, we vliegen eind van de middag terug naar Nederland.