Dag 10 Welcome to Florence

2 mei 2022 - Florence, Italië

Na het ontbijt is het tijd onze spullen te pakken. Om exact 09.55 vertrekt onze trein naar Firenze of terwijl Florence. Florence staat bekend als de hoofdstad van Toscane. Om half 12 komen we aan en ons hotel zit op nog geen 5 minuten van het station. We checken in en onze kamers zijn als klaar dus spullen droppen, omkleden en klaar om de stad te verkennen.

4F609ACD-3F0F-48A2-80A7-FE65765E0ED4

We wandelen richting het oude stadscentrum. Lunchen op een terras en wandelen langs de Duomo. Deze slaan we vandaag over want het doel is Basilica Santa Croce.

B6515F26-7595-4560-B329-57AEDD938FFCRond 1294 werd begonnen aan de bouw van de gotische kerk Santa Croce. De Santa Croce werd al gauw de grootste kerk van de Franciscaner. In de Basilica di Santa Croce vindt u zestien kapellen, waarvan de bekendste de Capella de Pazzi is. Daarnaast vind je er veel grafmonumenten waaronder het graf van politiek leider Niccolò Machiavelli, maar ook van wetenschapper Galileo Galilei. Daarnaast liggen er een groot aantal kunstenaars en architecten begraven in de Santa Croce, waaronder Michelangelo en Vasari. Verder heeft Dante heeft hier een grafmonument staan.

.47A13941-CE7D-493D-8464-B85ADD74DB80

Al met al een indrukwekkend bezoek. We verlaten de kerk en wandelen richting Arno Rivier voor een bezoek aan de bekendste brug van Florence, de Ponte Vecchio. We wandelen over de brug en komen uit bij Palazzo Vecchio, een van de Medici paleizen die Florance rijk is. Op het plein staat o.a een beelden galerij, een fontein en enkele beelden.

CBC5E128-CBC2-4D67-B387-CE80154E824E

Na een verdiend drankje wandelen we richting ons hotel.

We eten bij een lokale Italiaan verderop in de straat. Daarna genieten we van een welverdiende limoncello  op ons balkonnetje