The Boston Freedom Trail

1 oktober 2018 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Vandaag is het tijd om de grote stad te bezoeken. Boston, de hoofdstad en grootste stad van de staat Massachusetts. De stad van de Boston Red Sox, de New England Patriots en de Amerikaanse geschiedenis. Wij gaan jullie vandaag meenemen naar een stukje Amerikaanse geschiedenis. Boston is de bakermat van de Amerikaanse Revolutie. Aan jullie de vraag. Wat is de makkelijkste manier om een grote stad binnen te komen? Ons hotel ligt in Wakefield. Een klein gehucht een kwartiertje rijden buiten Boston. Het leek ons makkelijk om de trein te pakken vanuit Wakefield om zo in hartje Boston aan te komen. Wij hadden verwacht dat je wel losse tickets kon kopen op het station. Helaas Pindakaas. Geen tickets dus geen trein. Het openbaar vervoer buiten de grote steden is in Amerika wel heel slecht geregeld voor toeristen zoals ons. Er zat dus maar één ding op en dat was zelf met de auto naar Boston te rijden met onze pooierbak. Uitdaging 1 is het verkeer in en om Boston. En uitdading 2 is een parkeerplek zoeken. Uitdaging 2 was snel gevonden. Maar nu was uitdaging 1 aan de beurt. Het grote verkeer in Boston. Wat een wegennetwerk, niet normaal. Maar na een half uur links en rechts af hadden wij dan eindelijk onze parkeerplaats gevonden in het hartje van Boston.

Wij wilde vandaag de hoogtepunten van Boston bezoeken.  In de stad kun je de Freedom Trail volgen, een looproute van ongeveer 4 kilometer, aangegeven door een rode lijn op de trottoirs, die de belangrijkste bezienswaardigheden verbindt. Marijke zag een foldertje liggen, in ons hotel, over de Freedom Trail tour. Een rondleiding van 90 minuten langs de belangrijkste bezienswaardigheden in Boston. Wij hebben onze tickets gekocht in een klein gebouwtje in het park de Boston Common. En buiten het gebouw stond onze mooi verkleedde tourguide al klaar.

Tourguide as Henri Knox

Onze tour begon in het park de Boston Common. Boston werd in 1630 gesticht door puriteinse kolonisten op het schiereiland dat de plaatselijke indianen Shawmut noemden. De kolonisten gaven de nieuwe vestiging de naam Boston, naar de gelijknamige stad in Lincolnshire in Engeland waar een aantal van hen vandaan kwam. Het is ook het oudste publieke park in Amerika, dat oorspronkelijk gebruikt werd om vee te laten grazen, als legerkamp voor Britse soldaten en als galgenveld. Onze tourguide vertelde dat het galgenveld nu plaats heeft gemaakt voor een speeltuin.

Onze volgende stop is het State House, waar de staatsregering van Massachusetts zetelt. De hoofdingang voor dagelijks gebruik bevind zich aan de zijkant en de mooie grote deuren worden alleen voor speciale gelegenheden gebruikt zoals bijvoorbeeld het bezoek van de president of gouverneur.

State house

De volgende stop is opnieuw een begraafplaats. Gisteren in Salem stonden wij ook al op een begraafplaats en nu vandaag ook weer. Een betere voorbereiding op Halloween is er niet. De begraafplaats Old Granary liggen een aantal bekende Amerikanen begraven. Wij nemen jullie mee naar de drie Amerikaanse revolutionairen die hier begraven liggen. Het eerste graf is van Samuel Adams. Hij was een Amerikaans politicus, die een van de leiders was in de onafhankelijkheidsstrijd van de Verenigde Staten. Hij speelde een belangrijke rol in de onafhankelijkheid van Amerika. Samuel begon een actieve rol te spelen in het plaatselijke bestuur van Boston, en nadat zijn brouwerij failliet ging, besteedde hij al zijn tijd aan de politiek. Hij was een van de leiders in het verzet tegen de belastingheffing door de Britse regering, en organiseerde de Boston Tea Party.

Samual Adams Grave

Het tweede graf is van John Hancock. John Hancock werd in Braintree in Massachusetts geboren. Hij werd koopman van beroep, en verzette zich tegen de belastingen die werden geheven door de Britten op producten zoals thee. Om de belastingen te omzeilen, die hij als onrechtvaardig beschouwde, begon hij zich met smokkelen bezig te houden. Hij was een van de initiatiefnemers van de Boston Tea Party samen met Samual Adams. Na de Onafhankelijkheidsverklaring werd hij gouverneur van Massachusetts.

John Hancock

En het laatste graf is misschien wel van de bekenste van de drie. Paul Revere. Revere was een welvarende zilversmid en amateur-tandarts in Boston, die aan het begin van de Amerikaanse Revolutie hielp met het opzetten van een systeem voor het verzamelen van inlichtingen over de Britse troepen, die in en rond Boston gelegerd waren. In de avond van 18 april 1775 hing de koster van de Old North Church in Boston twee lantaarns aan de torenspits ten teken dat Britse troepen op weg waren naar de plaatsen Lexington en Concord om wapens van de revolutionairen in beslag te nemen. Toen Revere deze signalen zag, reed hij met een geleend paard met een aantal kameraden naar Lexington en Concord om de revolutionairen te waarschuwen. Revere bereikte Lexington en waarschuwde de plaatselijke revolutionairen, maar werd op weg naar Concord door de Britten aangehouden. Andere rijders van de groep wisten de revolutionairen in Concord wel te waarschuwen. Daardoor konden de revolutionairen zich voorbereiden op de eerste schermutselingen van de Amerikaanse onafhankelijkheidsstrijd, de slagen van Lexington en Concord. Alle Amerikanen leren op school over de "rit van Paul Revere", die beschouwd wordt als een van de belangrijke patriottische daden van de Amerikaanse revolutie.

Paul Revere Grave

De volgende stop is het Old South Meeting House, een kerk waar de burgers de besluiten namen die leidden tot de Boston Tea Party. Voor de mensen die niet weten wat de Boston Tea Party is. De Boston Tea Party was een protest van Amerikaanse kolonisten tegen de Britse overheid op 16 december 1773, in Boston. Het is een van de belangrijkste gebeurtenissen in het ontstaan van de Verenigde Staten en een centraal punt in de Amerikaanse Revolutie. (voor de liefhebbers: https://www.youtube.com/watch?v=R6AmeUdosck)

De een na laatste stop is de Old State House, waar vóór de revolutie de Britse gouverneur zetelde. Voor het gebouw vond de Boston Massacre plaats. Voor het gebouw is er een monument van de Boston Massacre. (voor de liefhebbers: https://www.youtube.com/watch?v=1b2oJOfEpm8)

Boston Massacre

De laatste stop in Faneuil Hall, Op deze locatie werden verschillende historische toespraken voor de Amerikaanse onafhankelijkheid gehouden, onder anderen door Samuel Adams. De plaats wordt soms "de wieg van de vrijheid" genoemd. Samen met de ernaast gelegen Quincy Market is het nu een toeristengebied met veel winkeltjes en kleine restaurants. Dat was ook gelijk het einde van de tour. Het was een zeer interessante kijk op de Amerikaanse revolutie dat grotendeels plaats vond in Boston.

Na de tour hebben wij geluncht bij de Hard Rock Café Boston. Waar Marijke haar officiële 25ste visit heeft gehaald.

Wij hebben daarna nog even de stad door gelopen en hebben toen besloten weer terug te keren naar ons hotel in Wakefield. Wij wilden in ieder geval voor de spits terug zijn in het hotel. Maar op de weg terug was de drukte al goed te merken. Wat een verkeer! Maar na een goede 20 minuten waren wij weer terug in ons hotel.

Morgen staat de volgende roadtrip weer op het programma. Tot morgen!

1. Inge:
    2 oktober 2018
    Vraagje.
    wat linkt de naam Boston aan Lincolnshire?
    welke bekende heksen lagen op de begraafplaats in Salem?

en thanks voor het filmpjes. Handig voor in de klas.

Interessante trip en have fun morgen
    enne....meer foto's please....
    groetjes